رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درخصوص نشر اخباری مبنی بر تغییر ساعت برگزاری امتحانات نهایی و هماهنگ کشوری با توجه به تغییر ساعت آغاز به کار مدارس توضیح داد.
معاون وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تغییر نگرشها در نظام آموزشی گفت: جداسازی دانشآموزان با نیازهای متنوع یادگیری—از جمله در مدارس تیزهوشان (سمپاد)—با اهداف تعلیم و تربیت نوین همراستا نیست.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش مدارس ابتدایی رو به اتمام است و مقاطع متوسطه اول و دوم از هفته آینده وارد امتحانات میشوند. تصمیم گرفته شده مبنی بر این بوده که امتحانات در نوبت صبح برگزار شود و همه امتحانات پیش از ساعت ۱۳ است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با بیان اینکه تغییر ساعت آغاز به کار مدارس تاثیری در زمان برگزاری آزمونهای نهایی ندارد گفت: زمان شروع فرایند آزمونهای نهایی پایه یازدهم و دوازدهم و آزمونهای هماهنگ کشوری پایه نهم ساعت ۷ صبح است.
وزارت آموزش و پرورش با اعلام تغییر ساعت رسمی کشور، از آغاز فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش از ساعت ۶ صبح خبر داد. این تصمیم که برای مدیریت مصرف انرژی اتخاذ شده، امتحانات نهایی را نیز به نوبت صبح منتقل کرده و واکنشهای گستردهای به دنبال داشته است.
امروز آموزش و پرورش پس از ۴۶ سال، اولویت اول دولت قرار گرفته و رئیس جمهوری تمام هم و غم خود را صرف این مسائل کرده است و با عنایت دولت چهاردهم و با کمک سران قوا و دستگاههای دیگر بخش زیادی از مشکلات آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات از امروز (۲۰ اردیبهشت) گفت: ساعت کاری کودکستانها در این مدت تغییر نخواهد کرد اما کودکستانها در صورت تمایل میتوانند کودک را قبل از ساعت ۶ صبح تحویل بگیرند.
روزهایی که آیین های بزرگداشت مقام معلم برگزار شد؛ روزهای شرمندگی مسئولان دو قوه از وضعیت «آموزش» در کشور هم بود. البته که موضوع چالش ها، عقب ماندگی ورنج های آموزش و پرورش، اساسا مسئله جدیدی نیست اما همین که مسئولان قوا، از آن با «شرمندگی» یاد کنند، دست کم یک غنیمت رسانه ای است و رسانه ها می توانند این خجالت زدگی و اعتراف مسئولان ارشد را با تیترهای درشت در تاریخ ثبت کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تاکید کرد:
علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از تلاشهای آنان بر ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور تأکید کرد و گفت: تحول واقعی زمانی اتفاق میافتد که مدرسه به عنوان نخستین محیط اجتماعی، دانشآموزان را برای زندگی مسئولانه در جامعه آماده کند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشوپرورش درباره طراحی سؤالات و تأمین امنیت آزمون گفت: سازوکاری که برای برگزاری امتحانات نهایی طراحی شده، بهگونهای است که امکان لو رفتن سؤالات وجود ندارد، این ادعاها کذب، نوعی اخاذی و مصداق کلاهبرداری است.
رئیسجمهور با تأکید بر ضرورت رفع کمبودهای زیرساختی در حوزه آموزش گفت: هیچ منطقهای نباید از داشتن فضای آموزشی محروم باشد و تأمین کلاس درس یک الزام است.
رئیس امداد و فوریتهای پلیس فتا گفت: خانوادهها با نزدیکشدن به فصل امتحانات نسبت به خریدوفروش ابزارهای تقلب از سوی فرزندان خود در فضای مجازی مراقب باشند.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در دولت و مجلس دنبال می شود، گفت: حمایت از افراد خلاق و نخبه در آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.
رئیس مجلس در دیدار با جمعی از معلمان نمونه کشوری و استادان دانشگاه فرهنگیان گفت: سند مهمی برای آموزش و پرورش نوشته شد (سند تحول بنیادین) که آنقدر از آن گذشت که الان نیاز به بازنگری دارد.
استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی، نباید نهضت توسعه عدالت آموزشی متوقف شود بلکه کسری بودجه توسط نهادها و بنیادهای خیریه تامین میشود.
در نشست رئیسجمهور با معلمان نمونه، چالشهای نظام آموزشی کشور، بهویژه تغییرات مکرر در کنکور و امتحانات نهایی، مورد بحث قرار گرفت. معلمان حاضر از بیاعتمادی والدین نسبت به تصمیمات وزارت آموزش و پرورش و تأثیر منفی آن بر عدالت آموزشی انتقاد کردند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تدوین کارنامه عملکرد استانها در شاخصهایی همچون نرخ ثبتنام، نرخ ارتقای پایه، تکرار پایه و گذر تحصیلی خبر داد.