آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: قرار است با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم.
چند روز پیش، خبری منتشر شد که در آن پارادوکس عجیبی داشت: «بلاگرمعلم»! تیتر خبر این بود: «ممنوعیت فیلمبرداری بلاگرمعلم‌ها از دانش‌آموزان»
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، تاریخ دقیق آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در آزمون استخدامی ۱۸ اسفند برای آموزگاری جذب می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است تا شاهد حضور نخبگان در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) از استخدام حدود ۱۰۰۰ مشاور در آزمون استخدامی سال آتی خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل ما در آموزش و پرورش جدید نیست. متاسفانه برای این مسائل کهنه راه‌حل‌های کهنه داریم. باید برای رفع آن نگاه جدید داشت.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به شرکت‌های زیان‌ده این صندوق سه ماه فرصت داد تا برنامه‌های جامع عملیاتی خود را برای خروج از زیان و سودآوری پایدار ارائه نمایند.
معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تصویب امتیازی در رتبه‌بندی برای معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتنه‌اند خبر داد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان پایه دوازدهم، توجه داشته باشند نمره‌ای که در هر درس در خرداد ماه تولید می‌کنند، ملاک ایجاد «سابقه تحصیلی» آنها خواهد بود.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اعلام کرد: نظر به ضرورت مدیریت مصرف گاز، تمامی مدارس استان، فردا پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه تعطیل می‌باشد.
هر سال خبر تخلف مدارس غیردولتی که شهریه‌هایی بیش از مصوب دریافت کرده‌اند، منتشر می‌شود و مسئولان امر پشت تریبون می‌روند و می‌گویند این کار تخلف است، اما برخورد با این تخلف که هر سال در حال تکرار شدن است، برعهده کیست؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تاکنون طرح رتبه‌بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته و حدود ۵ برابر بودجه نوسازی مدارس تنها در یک فقره برای رتبه‌بندی معلمان هزینه شده است.
بدنبال دریافت سه جایزه از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وزیر آموزش و پرورش گفت: در جشنواره امسال فیلم‌های کانون در کنار دو سیمرغ، جایزه ملی آرمان را نیز دریافت کردند.
در این مطلب به بررسی دلایل علاقه جوانان به آموختن حرفه به جای رفتن به دانشگاه می پردازیم.
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش» را برای اجرا ابلاغ کرد.
علی بهادری جهرمی در جمع دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد گفت: انتخاب‌ های امروز ما علاوه بر خودمان، خانواده‌مان بر روی شهرمان، استانمان و کشورمان تاثیر دارد، که البته اگر عمیق‌تر به مسائل غزه بیاندیشیم متوجه می‌شویم که انتخاب‌های ما در آینده جهان هم تاثیربه سزایی دارد.