محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

محیط زیست ما ناخوش است، این را حتی عیسی کلانتری پرحاشیه هم با آن اظهارنظر‌های جنجال برانگیز و عجیب و غریبش می دانست.
رئیس جمهور ایران در حالی نسبت به تحریم نشدن محیط‌ زیست ابراز امیدواری کرد که متأسفانه منشأ گرفتاری‌های زیست محیطی ایران اغلب از بی‌تدبیری تصمیم‌گیران و مدیریت غیرعلمی و همچنین «فانتزی» دانستن مسئله محیط زیست است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: طبق پیش بینی‌ها در مهر و آبان بارش کمتر از نرمال خواهیم داشت و کمبود آبی جبران نخواهد شد و حتی وضع وخیم‌تر خواهد شد، اما بارش‌ها از اواخر آذرماه و فصل زمستان نرمال می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست پس از یک دوره طولانی بیماری، دیشب دار فانی را وداع گفت.
سامانه کم فشارحاره‌ای صبح پنجشنبه در نزدیکی کشور قرار دارد و بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی پیش‌بینی می‌شود صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره‌ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب‌های دریای عمان حرکت کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۱۴ قلاده فک خزری سال جاری تلف شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلفات غیر عادی فک ها در سواحل دریای خزر در استان مازندران خبر داد و گفت: تاکنون تعداد آنها به ۱۴ قلاده رسیده است.
در شرایطی که ایران با تنش آبــی روبه‌رو است، سال‌هاست که رویکرد منفعلی نسبت به همسایگان خود و حقابه رودهایی که از کشورهایی نظیر عراق، ترکیه و حتی افغانستان دارد و در این میان یکی از نکات فراموش شده خشکسالی، دیپلماسی آب است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون، دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

چهل و سه سال پیش، 25 شهریور 1357، ساعت 19:35:56 به وقت محلی، زلزله ای با بزرگی 7.4 شهر تاریخی و زیبای طبس و روستاهای اطراف آن را ویران کرد. اثرات آن زمین لرزه، هنوز هم بر روح و روان بازماندگانش سنگینی می کند. آیا پس از گذشت 43 سال، ریسک لرزه ای گستره طبس کمتر شده است؟

با اعلام سازمان هواشناسی؛

بارش پراکنده در شش استان

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید در شش استان کشور خبر داد.