محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

پرونده فعالان محیط‌ زیست جزء پرونده‌های پرابهامی است که هنوز نتوانسته افکار عمومی را قانع کند؛ پرونده‌ای که گفته‌ها و شنیده‌ها درباره آن بسیار است و با وجود همه نارضایتی‌ها از ادامه حبس فعالان محیط‌ زیست، وارد پنجمین سال خود می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز چرایی دقیقی از جاسوس‌بودن هفت فعال محیط‌ زیست (یک نفرشان دو سال پیش آزاد شد) اعلام نشده است.
طی هفته‌های اخیر با وقوع طوفان‌های گرد و غبار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عراق افزایش موارد پذیرش بیماران را گزارش کرده‌ و هزاران بیمار با علائم شدید تنفسی به این مراکز مراجعه می کنند. همچنین فعالیت مدارس و ادارات تعطیل شده و پروازها متوقف می‌شوند.
امروز شنبه هوای ۶ کلانشهر ناسالم برای گروه‌های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای تمام گروه ها و دو کلانشهر قابل قبول است.
برپایی مجدد تورهای گردشگری پس از کنترل پاندمی کرونا سبب شد تا دماوند از آرامش نسبی که در دوران کرونا به دست آورده بود فاصله بگیرد و بار دیگر با حضور کوهنوردان و گردشگرنماها بیش از پیش به عنوان اثری ناب از ثبت جهانی فاصله بگیرد.

کیفیت هوای تهران امروز بر روی عدد 128 قرار دارد و برای گروه های حساس خطرناک است.
رشته‌کوه زاگرس بیشترین سهم را در تولید آب شیرین ایران دارد و در این کوهستان پربرکت، درخت بلوط شاخص‌ترین گیاهی است که در تثبیت خاک و ابرزایی و جذب بارش‌ها نقش دارد.

یک کارشناس هواشناسی از گرمتر شدن هوا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
حساس ترین دوره زندگی توله یوز بین 3 تا 4 ماهگی است، چرا که در این زمان شرایط ایمنی بدن آن تغییر می‌کند و باید توجه کرد که توله یوز به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف سیستم ایمنی روبه‌رو است.
سازمان هواشناسی نسبت به احتمال خیزش گردوخاک، وزش باد شدید، افزایش محسوس دما و افرایش سرعت باد از سه‌شنبه (۳۱ خرداد) تا جمعه ( ۲ تیر) هشدار داد.

شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 112قرار داشت و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود.

وقتی رفتار ما انسان ها با طبیعت متعادل و امانتدارانه نباشد، طبیعت واکنش نشان می دهد و واکنش او همین بلایای طبیعی از جمله طوفان، سیل، گرد و غبار و تغییرات اقلیمی است.
معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بهبود وضعیت توله‌یوز سوم گفت: نام سومین توله یوز ایرانی رسمی نشد.