محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا پنج‌شنبه (۲۹ دی) و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به وضعیت جسمانی مناسب«پیروز» درباره محل استقرار او گفت: این گونه از آغاز فصل سرما در اتاقک‌های تعبیه شده در محوطه فضای باز سایت یوز حضور دارد.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آخرین وضعیت آلودگی هوا در این شهر را برای روز سه شنبه ۲۷ دی اعلام کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

خبری مهم از پروژه مقابله با آلودگی هوا

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تخصیص 20 درصدی عوارض سبز برای مقابله با آلودگی هوا در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

در حیات وحش بیش از ۴۰ گونه مار بوآ وجود دارد که در بیابان ها، جنگل‌های استوایی و ساوانا‌ها از مکزیک تا آرژانتین زندگی می‌کنند. پسرعمو‌های آناکوندای سبز به دلایل زیادی محققان را مجذوب خود می‌کنند به عنوان مثال، آیا می‌دانستید برخی از آن‌ها هنوز پاهایشان را دارند؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل و ادامه روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا شنبه (۲۴ دی) خبر داد.
امروز سرمای سوزناک و خشک سیبری منطقه را تحت تاثیر قرار داد‌، همزمان در ۱۵ استان ایران برف و باران گسترده‌ای بارید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستادمدیربت بحران استان سمنان گفت: تمام ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استان به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی به‌ علت برودت هوا روز پنجشنبه ۲۲ دی تعطیل است.
مدیر دفتر مهندسی برنامه ریزی و نظارت نیروگاه توس گفت: مازوتی که سال گذشته سوزاندیم از ابتدای سال تا نیمه آذر ۱۴۰۰ حدود ۳۱۰ میلیون لیتر بوده و در بازه زمانی مشابه در امسال این میزان تقریبا ۴۵ درصد کاهش یافته و به حدود ۱۶۰ میلیون لیتر رسیده است.
با نزدیک شدن روزهای سرد سال سهمیه گاز نیروگاه ها کاهش پیدا میکند و از سوخت جایگزین استفاده می‌شود که آلودگی هوا را به دنبال دارد.

​بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان قسمتی ابری همراه با بارش برف و باران و وزش باد همچنین کاهش دما تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۱۹ دی‌ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
آلودگی بدون شک یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرب های موجود در هوا سالانه میلیون‌ها مرگ زودرس را به دنبال دارد. متأسفانه، بسیاری از سازمان‌های بهداشتی آن را به‌عنوان علت مرگ ذکر نکرده‌اند اما این مسئله می‌تواند خطرات نگران‌کننده‌ای را برای برخی گروه‌ها به ویژه مادران باردار به gدنبال داشته باشد.