محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی با اعلام اینکه سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله ابر بدهکار بانکی است، گفت: مصوبه هیأت وزیران و واگذاری زمین تالاب میانکاله غیرقانونی بوده است.
وضعیت جوی استان برای امروز افزایش دما و از فردا روند کاهش نسبی دما در سطح استان، همچنین در نواحی جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید با خیزش موقت گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی در پیش‌بینی خود از وضعیت جوی کشور طی آخر هفته و روزهای ابتدایی هفته آینده، از بارش رگباری باران، رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد: سرانجام پس از ۱۲ روز کار شبانه روزی تیم های فنی و مهندسی برای لایروبی رودخانه کرج، امروز جریان آب سد کرج به مسیر اصلی خود هدایت شد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و تگرگ در روز یکشنبه (فردا) در ارتفاعات در تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در ساعات ظهر و بعد از ظهر در مرکز و نیمه جنوبی تهران و افزایش تدریجی دما تا چهارشنبه (۷ تیر) پیش‌بینی می‌شود.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون روی عدد ۱۱۶ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بنا گفته و مسئولین امر و وزیر نیرو هزار تن و بقولی چند میلیون تن سنگ با ابعاد بزرگ و خاک در مسیر رانش فرو ریخته و موجب مسدودی آب گردیده است قطعا مدیریت چنین عملیاتی کاری سخت و نیاز به هوشمندی و تجربه بسیار دارد داشتن تیم ارزیاب ماهر و دسته بندی درست مشکلات و تشخیص نقاط ضعف وقوت بحران همزمان با گسیل تجهیزات گام اول مدیریت بود که بدرستی انجام نشد.