محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

نبویان درباره مباحث مطروحه پیرامون حقابه از هیرمند، اظهار داشت: اخیراً جمعی از مسئولان ما برای بازدید به آن منطقه رفتند و ملاحظه کردند که آب زیادی در آنجا وجود ندارد که به مرزهای ایران برسد. سد کجکی افغانستان ۷۰۰ کیلومتر با مرز ما فاصله دارد و چون در این فاصله خشکسالی وجود دارد، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد. با وجود این، مسئولان افغانستان گفتند که از طرف رهبر طالبان به ما دستور داده شده این موضوع را بررسی کنیم و تا جایی که می‌شود باید نظر ایران درباره حقابه هیرمند تأمین شود.
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از احتمال هجوم شدید ملخ صحرایی به کشور در اواخر دی و ابتدای بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: عملیات مبارزه با این آفت، همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش‌ باران امروز (سه‌شنبه) در شمال غربی و بخش‌هایی از غرب کشور و همزمان وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک در غرب، مرکز و شرق کشور پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش‌های رگباری از روز سه‌شنبه مهمان آسمان مازندران می‌شود، گفت: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب ،کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.
در پی صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور برای خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران، شاهد جاری شدن سیلاب در روستاهایی از خراسان شمالی هستیم و این موضوع منجر به اعزام تیم‌های هلال‌احمر به مناطق سیل‌زده شده است.

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و کاهش دما در نوار شمالی کشور طی روز جمعه خبر داد و برای استان‌های ساحلی جنوب هشدار سطح زرد صادر کرد.
کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمانهای حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت پتروشیمی لردگان قابل مشاهده خواهد بود.
تا دیرتر نشده است، به طراحی و برنامه‌ریزی همه جانبه علمی و قوی همراه با مدیریت متمرکز وکارآمد از سوی دولت ـ مجلس نیاز داریم.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته برای نخستین بار در سال جاری، دما در شهرهای برازجان و خورموج به ۵۱ و در اهرم به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.