محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست را باید مردم مدیریت کنند، گفت: سعی کردیم حصارهای بین مردم و محیط زیست را حذف کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فروریزش زمین در این کلان‌شهر به هیچ‌وجه به پدیده فرونشست ارتباطی ندارد و حاصل فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و عمر زیاد آن است.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: طبق اصلاحیه قانون هوای پاک و اعمال سن فرسودگی، از ۲۷ میلیون خودروی عامل کشور، تعداد ۷ میلیون دستگاه به سن فرسودگی رسیده است.

کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوای تهران به ۳۶ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی از احتمال رسیدن بیشینه دمای هوای تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد در روز جاری خبر داد.
رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران و رگبار باران، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به‌ویژه دامنه و ارتفاعات هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید محلی در ۴ استان، برای ۱۴ استان دیگر نیز از امروز تا سه‌شنبه ۲۲ خردادماه هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تداوم نمایش تصاویر گونه‌های در معرض انقراض همچنین نصب پیام‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو پایتخت خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد و گفت: مردم و گردشگران ضمن اجتناب از صعود به ارتفاعات از رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرند.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در شرق ایران خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای ۱۳ استان طی امروز سه‌شنبه از احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب، تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.