مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم در جریان سفر باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند از پلیس راهور خواست در کنار انجام وظایف عادی خود، تذکرات بهداشتی لازم را هم به هموطنان ارایه دهند.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، ‌از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت گفت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی شود اما ممکن است برخی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند.

گزارش پرسون تاثیر اعمال خیرخواهانه را در برون رفت از مشکلات اقتصادی؛

لزوم استفاده از ابتکار و نوآوری در آموزش وقف در جامعه

در شرایط کنونی که جامعه مان درگیر مشکلات اقتصادی است لزوم توجه به مسئله وقف و کاردهای آن برای برون رفت از مشکلات جدی به نظر می رسد. ضرورتی که باید به جوانان و نواندیشان جامعه آموزش و فرهنگ سازی شود.
در حال حاضر بر اساس طرح محدودیت هوشمند در شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد ممنوع است. با توجه به چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور و بر اساس طرح محدودیت هوشمند در ایام نوروز نیز هر زمان که رنگ یک شهر متأثر از میزان ابتلا، شیوع و ورود بیماری تغییر کند قطعاً مشمول محدودیت‌ها خواهد شد.
بنابر مطالعات انجام‌شده در این برنامه بین‌المللی، ایران در ناحیه‌ای فعال از نظر جنبایی پوسته قرار دارد که بخش بیشترش بدون لرزه و بخش کوچکی از آن به صورت زمین‌لرزه خودنمایی می‌کند. این منطقه هرساله زلزله‌های با بزرگاهای مختلف را تجربه می‌کند.

معاون وزیر کشور در قزوین عنوان کرد: در حالیکه مطابق قانون، مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه وظیفه دارد با اختصاص ردیف بودجه‌ای، اعتبارات لازم برای مقابله با بلایای طبیعی را تامین کند، اما نه سال قبل و نه سالجاری این بودجه تامین نشده است و من باید بیایم و در استان قزوین پاسخگوی مطالبات مدیران باشم.
پرسون بررسی کرد؛

سرخوشی, ناخوشی های یک وزیر!

در آستانه پیک چهارم کرونا، دل نگرانی های مردم افزایش یافته است و در این اثنا حرفهای عجیب و غریب آقای وزیر، مردم را سردرگم ساخته و نگرانی آینده را به همراه می آورد.
نخستین رزمایش امداد و نجات هوایی با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و به میزبانی پایگاه شهید لشگری مهرآباد برگزار شد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.
گزارش پرسون از هشدار ویروس و عادی انگاری مسئولین؛

آقایان مسئول! سفر نوروزی آنهم در بحبوحه کرونا!؟

شواهد نشان می دهد باید منتظر دوره جدیدی از فقدان ها و گرفتاری های ناشی از انتشار سریع ویروس باشیم. ویروسی که برای خودش جولان می دهد. مسئولینی که می خواهند عادی انگاری کنند.
نه سکون گسل‌ها به‌ معنای اتمام زمین‌لرزه است و نه پرزلزله‌بودن الزاما به‌ معنای شروع فوری فعالیت گسل برای رخ‌دادن یک زلزله شدید. با توجه به سابقه زلزله‌های بزرگ در ایران، به‌طور متوسط در هر دهه، حدود دو زلزله با بزرگای بالای هفت در فلات ایران ممکن است رخ ‌دهد.
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: مرزهای خوزستان با کشور عراق برای تردد مسافران تا ۲۰ اسفندماه مسدود است و برای بعد از این تاریخ نیز تصمیم گرفته خواهد شد.
بررسی تیزر جدیدی که آتش به جامعه دغدغه مند ایرانی انداخت؛

حیف از ایران که مبتذل شود/ هنر و فرهنگ برای کمک به بالندگی یا تهاجم فرهنگی؟

این هفته یکی پر از سرو صداترین خبرها، پخش تیزر آهنگی از ساسی مانکن بود. خواننده زیرزمینی ایرانی که در آمریکا روی زمین، نقشه های پلیدی را برای ما کشیده است.
فصل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان بزرگترین زیستگاه پرندگان در ایران به سرزمین مادری (سیبری) در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که شیوع بیماری مرگبار بوتولیسم برای دومین سال متوالی وداع تلخی را برای این پرندگان رقم زد.