مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

به دنبال اعلام تازه‌ترین آمار رنگ‌بندی کرونایی شهرها که نشان دهنده این است که هیچ شهر قرمز و نارنجی کرونایی در کشور وجود ندارد، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز اعلام کرد که جریمه کرونایی مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی نیز اعمال نمی‌شود.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با تشریح آخرین وضعیت ساخت ۵ سوله مدیریت بحران گفت: در حال حاضر عملیات تکمیل پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران غنی آباد در منطقه ۲۰ پیشرفت ۷۵ درصدی داشته است
به لحاظ آماری رخداد زلزله‌های مهم در زمستان یا فصول دیگر، تجمع بیشتری نشان نمی‌دهد. واقعیت این است که اگر در دی ماه زلزله بم تجربه شده است، در فصل تابستان زلزله سنگچال، منجیل و سیرچ تجربه شده است.
وزیر کشور در حکمی شهردار تهران را به عنوان جانشین خود در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلان شهر تهران منصوب کرد.

ممانعت از حضور واکسن‌نزده‌ها در اماکن تجمعی؛

اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی آغاز شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا از امروز - ۱۵ آذرماه، درعین حال شرایط حضور در اماکن تجمعی را تشریح کرد.

جانشین پلیس راهور ناجا از ادامه اجرای محدودیت‌های تردد کرونایی در سفر به ۱۱ شهر قرمز و نارنجی خبر داد.
پرسون از طرح پوچ تزریق واکسن در اتوبوس گزارش می دهد؛

پویش پر هزینه / استقبال سرد از طرح واکسیناسیون سیار

شهرداری تهران به دلیل حجم بالای درآمد، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد همواره در اجرای طرح های ملی، مذهبی، اجتماعی و رفاهی در کشور مشارکت دارد .
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، گفت: طی ۳ روز آینده در غالب شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
همزمان با اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از اول آذرماه، سفر با وسایل نقلیه عمومی و استفاده از مراکز اقامتی، مشروط به ارائه کارت واکسن و یا تست PCR منفی شده صورت میگیرد درحالی‌که همچنان سفر به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه دارد.
پرسون از ترس خانواده های دانش آموزان می گوید؛

بازگشایی مدارس و جولان واکسن نزده ها!

پس از 234 روز، آمارها نشان دادند که آمار مرگ ومیر روزانه بیماران کرونایی دو رقمی شده است. اما همین امروز که این گزارش در حال نوشتن است 6 میلیون و 82 هزار و 865 نفرمبتلا است و هشت شهر کشورمان در وضعیت قرمز و 58 شهر در وضعیت نارنجی و2346 شهر در وضعیت زرد قرار دارند و تنها 146 شهر رنگ آبی را به خود گرفته اند.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به شرایط آلودگی هوا در کشور و بویژه تهران، گفت: اگر غلظت آلاینده‌های هوا از یک حدی بیشتر شود باید تعطیلی‌هایی انجام شود و کاهش ساعات کار ادارات را داشته باشیم.
وزیر کشور در نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ،ایران را از جمله کشورهای حادثه خیز طبیعی در جهان خواند و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور آمادگی و پاسخگویی به موقع دستگاه‌ها برای مدیریت هوشمند بحران های طبیعی در کشور تقویت شود.
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیگیری برای اختصاص حدود ۱۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در سطح شهر تهران به اورژانس کشور خبر داد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به انسداد موقت محور قدیم چالوس – کرج و آزاد راه تهران – شمال به دلیل وقع سیلاب گفت: به محض بازگشایی مسیر آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد اما مردم می‌توانند ازمحورهای جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه برای تردد استفاده کنند.