مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

جانشین پلیس راهور ناجا خبر داد:

بازگشت جریمه های کرونایی به جاده ها

جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی با توجه به وضعیت تزریق واکسن و تست کرونا خبر داد.
هرگاه برای مدتی از باران و برف خبری نیست، بی‌توجه به برنامه‌های سازگاری باکم ‌آبی چشم می‌دوزیم به آسمان و همین‌که بارش‌ها چند استان کشور را فرامی‌گیرد، تصور می‌کنیم دیو خشکسالی شکست‌خورده و ریاضت و صرفه‌جویی در مصرف آب به پایان رسیده است! پس از بارش برف و باران در 18 استان کشور دوباره این تصور غالب ایجادشده که خشکسالی از کشور رخت بربسته و معمولا به دلیل ناکافی بودن سواد آبی در کشور، پیام بارش‌ها و سیلاب‌های ناشی از آن را به‌درستی درک و دریافت نکرده و گمان می‌کنیم بارش‌های چندروزه می‌تواند بحران آب ۵۰ ساله را جبران کند!
به بهانه سالگرد شهادت آتش نشانان؛

پلاسکو زنده شد، آدم‌هایش نه

«آتش گرفت، ریخت...» اولین جمله‌ای که هر فردی با شنیدن پلاسکو به ذهنش خطور می‌کند. یکی از نخستین ساختمان‌های آسمانخراش تهران که در سال ۴۱ با ارتفاع 42 متر ساخته شد.
در هفته گذشته خبری از مدیر هلال احمر استان تهران منتشر شد که به خطر زلزله در تهران پرداخته بود. مدیر بحران استانداری تهران نیز گسل‌های لرزه‌زای تهران را سه گسل در شمال و جنوب و مرکز تهران دانسته بود.
برومند نجفی یکی از محیط بانان محیط زیست در کرمانشاه است که در سال ۱۳۹۹ به ضرب گلوله فردی به نام یوسف فلاحی را به قتل رساند و حالا در دی ماه ۱۴۰۰ حکم قصاص اعدام وی تایید شد.

استاندار کرمان بخشی از وضعیت سیل در نقاط مختلف استان را تشریح و اعلام کرد: محاصره ۵ هزار خانوار روستایی، تخلیه ۶ روستا و فرونشست زمین در بخشی از شهر عنبرآباد از جمله مشکلات است.

7 منطقه تهران تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته‌اند و کارشناسان از بی‌توجهی به این وضعیت خبر می‌دهند. گستردگی فرونشست زمین و متعاقب آن خسارات وارده به اکثر مناطق مسکونی و پرجمعیت ایران، به ویژه استان تهران، این پدیده را به یکی از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی پس از زلزله تبدیل کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: حمایت های معیشتی و روانی از شهروندان متاثر از سیل در دستور کار است.

روز جمعه بود که فرونشســـت یک قنات متروکه در نسیم شهر و در استان تهــران باعـث شد ساکنان ۴ ساختمــان خانه‌هایشان را تخلیه کنند. با حکم دادگستــری این خانه‌ها‌ تخلیه و انشعابات نیز قطع شد، اما جنبه نگران کننده این حادثه، نزدیک شدن فـرونشست و فروریزش‌ها از دشت ورامین به مناطق مسکونی تهران است. در شرایطی که رسانه‌ها این اتفاق را به فرونشست زمین ارتباط دادند، اما بی‌شک این حادثه «فروریزش» بوده که بسیار خطـــرناک‌تر از فرونشست است، همان‌طور که عمق این فروریزش دو متر و طول آن بوده.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعلام هشدار قرمز برای چهار استان بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس و بارش شدید برف و باران در هفته جاری خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم در این ایام از سفر به این مناطق خودداری کنند.
سرپرست سازمان مدیریت بحران تهران خبر داد

احتمال وجود گسل در تمام نقاط تهران

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد.
وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین شده است.
متولدین روز مرگ در پنجم دی ماه سال ۱۳۸۲ در شهرستان بم حالا ۱۸ ساله شدند و اصطلاحا به سن قانونی رسیده‌اند، سنی که دیگر آزمون و خطاهای پیشین را نمی‌توان از آنان پذیرفت و باید به حکم بزرگسالی درست تصمیم بگیرند، از امروز دیگر کودک نیستند و با تجربه این سال‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌سازی در مسیرشان قرار گرفته است، درست مانند تجربه‌هایی که سیستم مدیریت بحران کشور از زلزله بم به دست آورده و حالا پس از ۱۸ سال دیگر نباید فرصت آزمون و خطا به آن داده شود.
پرسون عملکرد مدیریتی زاکانی را در واژگونی مترو خط 5 بررسی کرد؛

نمره ردی مدیریت بحران / ساعت ها زمان برای رفع یک حادثه

صبح چهارشنبه هفته گذشته بود که قطار خط 5 مترو مسیر کرج به تهران در حوالی ایستگاه چیتگر منطقه 22 به دلایلی از ریل خارج و با قطار همجوار دیگر برخورد کرد.
به دنبال اعلام تازه‌ترین آمار رنگ‌بندی کرونایی شهرها که نشان دهنده این است که هیچ شهر قرمز و نارنجی کرونایی در کشور وجود ندارد، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز اعلام کرد که جریمه کرونایی مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی نیز اعمال نمی‌شود.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با تشریح آخرین وضعیت ساخت ۵ سوله مدیریت بحران گفت: در حال حاضر عملیات تکمیل پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران غنی آباد در منطقه ۲۰ پیشرفت ۷۵ درصدی داشته است