مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

دولت تنها ۱۰‌سال ‌برای مدیریت بحران آب فرصت دارد. این هشدار بخش‌خصوصی به سیاستگذار است. بیش از ۶ دهه از آغاز بحران آبی در ایران می‌گذرد. در این بین بارها کارشناسان داخلی و سازمان‌های بین‌المللی درخصوص بحران آب در ایران هشدار داده‌اند. بحرانی که ناشی از مدیریت سیاسی آب در کشور است. براین اساس نیز در تمام این سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، دولت‌ها برای جلوگیری از بحران‌های اجتماعی و سیاسی چشم خود را روی مدیریت فنی و علمی آب بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.
بیش از 130 زمین‌لرزه پشت‌سرهم در استان هرمزگان، دو هفته بسیار سخت و پر وحشتی را برای مردم این استان به‌وجود آورده است تا پیش از این اکثر زمین لرزه‌ها کوچک و تا مقیاس 4 ریشتر بود، بامداد شنبه 2 زمین لرزه بزرگ ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر و چندین پس‌لرزه بالای ۴ ریشتری غرب این استان (منطقه مهران را در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه) را لرزاند.
شواهد موجود نشان می‌دهند که بارگذاری‌های انجام گرفته بر پیکره دشت تهران دست کم ۱۰ برابر توان بوم‌شناختی این قلمرو جغرافیایی است و منابع آبی تامین کننده آب این شهر، در خوشبینانه‌ترین حالت هم تراز بارگذاری‌های فعلی است و هرگز نباید حتی مجوز یک انشعاب آبی جدید در این شهر را صادر کرد.
در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می کردند تا برای آن ها اقلام خوراکی بخرند، با گرانی سرسام آور کالاهای اساسی این درخواست از کودکان به سالمندان منتقل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران درخصوص احتمال وقوع سیل در بعضی مناطق این استان هشدار داد.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ترکیدگی یک لوله آب شهری در بزرگراه شهید چمران خبر داد و گفت: احتمال فروریزش بخشی از بزرگراه وجود داشت.
روانشناس و مدرس دانشگاه با بیان اینکه افزایش کودکان کار در جامعه زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ساماندهی این جمعیت نیازمند یک بانک اطلاعاتی جامع برای شناخت تمامی ابعاد زندگی این کودکان است.
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خسارات اولیه توفان در پایتخت را تشریح کرد و از آسیب دیدگی شش تن از شهروندان خبرداد.
رئیس کمیسیون مشترک حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ما فقط در ۵ یا ۶ سال پیش رو می‌توانیم با بحران جمعیت مقابله کنیم زیرا ۵-۶ سال دیگر دهه شصتی‌ها از مدار باروری خارج می‌شوند.

فروریختن متروپل و ساخت بدون پروانه مجوز، تاکنون ده‌ها مفقودی و تا لحظه تنظیم این گزارش ۳۴ نفر را به کام مرگ کشانده و جست‌وجو برای خارج‌سازی دیگر پیکرها از زیر آوار ادامه دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساختمان متروپل لرزان و به لحاظ فنی دارای مشکلاتی است.
در جریان بحران اوکراین و انتقاد غرب از مواضع چین وزیر خارجه این کشور جمله بسیار مهمی بر زبان راند. وانگ یی گفت: پکن در جایگاه درست تاریخ ایستاده است.
حادثه ساختمان متروپل آبادان بار دیگر اذهان را متوجه این مطلب کرد که متاسفانه سوءمدیریت چه حوادث خونبار و تاثرانگیزی را باعث می‌شود.
بحران کم آبی هنوز جــان بسیاری از کودکــان را تهدید می‌کند و بسیــاری از کودکان هنوز در استان سیستان و بلوچستان برای یک جرعــه آب، یا گرفتار گانــدوها می‌شوند یا در آب غرق می‌شوند.
در هفته ابتدایی اردیبهشت 1401 رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی درباره شرایط آبی کشور گفت: «در حال حاضر پنجره زمانی بارش‌ها در حال بسته شدن است و بعد از این،‌ بارش آنچنانی نخواهیم داشت.
در پرداخت یارانه انرژی به ویژه بنزین برخی می‌گفتند این یارانه به افراد مرفه و متوسط پرداخت می‌شود و افراد فقیر و فاقد وسیله نقلیه از آن استفاده نمی‌کنند هرچند به طور مستقیم و غیر مستقیم همه طبقات به واسطه نقش مرکبی که یارانه سوخت در حمل و نقل ایفا می‌کند کم و بیش از آن برخوردار می‌شوند ولی در یارانه نان این برخورداری کاملاً برعکس است.