مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

دورهمی بزرگ بیرون از شهر. زن، مرد و کودک دور هم جمع شده‌اند. ماشین دهان باز می‌کند برای بالا آوردن آنچه از سطح شهر جمع کرده است. کیسه‌های بزرگ و کوچک گره‌خورده، سر ریز می‌شوند به پای شرکت‌کنندگان این دورهمی بزرگ.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از رفع محدودیت ترافیکی در محور هراز خبر داد و گفت: این مسیر ساعاتی قبل به دلیل تخلیه بار ترافیکی از محدوده آبعلی به شمال یکطرفه شده بود.
سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی همه نقاط حادثه‌خیز معابر پایتخت برای افزایش ایمنی حمل و نقل خبر داد.
روند افزایش جمعیت و مهاجرت‌های روستاییان به شهرها در کنار افزایش اجاره بها و قیمت یک خانه در حومه شهرها بسیاری را به حاشیه شهرها برده و در کنار آن باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.
سال هاست متاسفانه برای بزرگنمایی برخی مطالب بخصوص وقتی سودی در آن ها برای گروه خاصی دیده می شود با کلمات نادرست غلو می شود، خواستم عرض کنم حداقل با کلمات صحیح غلو کنید!
شب گذشته موضوع ویژه برنامه جشن رمضان، کمک به معتادان محله هرندی تهران بود.
یک پژوهشگر حوزه مواد مخدر اظهارکرد: اولین تأثیر ممنوعیت کشت تریاک در افغانستان، گران شدن مواد مخدر و دومین تاثیر هم احتمال رشد مواد روانگردان و صنعتی با قیمت ارزان‌تر است.
معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مردم برای بازگشت از سفرهای نوروزی و عزیمت به شهرهای خود تلاش کنند بر اساس وضعیت ترافیکی ساعات و زمان‌بندی خود را تغییر دهند تا شاهد کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک بهتری باشیم.

از پاندمی‌های کرونا و تیفوس تا زلزله های بم و رودبار و سیل میدان تجریش

بلایای طبیعی ایران در قرنی که گذشت

قرن 14 از ابتدا تا انتها پر بود از بلایای طبیعی مختلف. مروری بر بزرگترین بلایای طبیعی ایران درصد سال اخیر می کنیم. پاندمی کرونا، زلزله بم و زلزله رودبار بزرگترین بلایای طبیعی ایران در قرن اخیر بودند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تشریح اقدامات مدیریت شهری به‌ منظور مدیریت طوفان عصرگاهی تهران از مصدومیت ۹ نفر خبر داد.
امروزه مشخص شده که شناخت. شاخص های زمین شناختی و ژئوفیزیکی و تلاش برای شناخت حالتهای بحرانی (Critical Conditions) می تواند به پیش بینی احتمال رخداد زلزله و خطرهای طبیعی بیانجامد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تاکنون خسارتی از زلزله ۴.۸ ریشتری عصر امروز (یکشنبه) منطقه هجدک از توابع شهرستان راور گزارش نشده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

نصیری گفت: مطالعه جدیدی در این باره وجود ندارد؛ نسبت به آمادگی و تاب آوری شهر، از آنچه که تصور مردم است جلوتر هستیم اما کارهای عقب مانده زیادی وجود دارد.