مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ۱۲ استان طی امروز و فردا خبر داد.
دو رویکرد نسبت به وظایف مدیران بالای کشور وجود دارد. گروهی گمان می‌کنند که اگر سیل آمد، مدیران عالی باید وارد گِل و لای شوند، و از نزدیک به کار امدادرسانی و رفع آثار سیل نظارت کنند، و احتمالاً با کفش ورنی تا زانو وارد گل و لای شوند و عکاسان محترم نیز تصاویر آنان را بازتاب دهند.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران خبر داد.
پشت پرده سکوت خبری در ازای عملیات امداد و نجات چه بود؟!

موج‌ سواری سیاسی روی سیلاب امام‌زاده داوود

وقایع تلخ سیلاب امام‌زاده داوود و مزداران فیروزکوه، تازه‌ترین دستاویز رسانه‌هایی بود که به جای اطلاع‌رسانی ابعاد ماجرا، پسند سیاسی و روایت مغرضانه را در دستور کار گذاشتند.
در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر کشور شاهد باران شدید و سیل هستیم که متاسفانه تعدادی از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست داده اند. سیل به پایتخت هم رسید و ۲ تهرانی در سیل مرداد ماه جان باختند.
هنگام وقوع سیلاب حوادث ثانویه بسیاری ممکن است رخ دهد و در این میان تماشاگران سیل و افرادی که برای عکاسی و فیلمبرداری و ... به آن نزدیک‌ شده‌اند بیشترین احتمال درگیر شدن با این حوادث را دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار نارنجی در استان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها از مردم می خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.
وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست به فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، تا پایان شهریور ماه به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در پایتخت خبرداد و گفت: شهروندان مراقب ریزش ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی باشند.