زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

محمدتقی نقدعلی درباره اعتراضات و ارسال پیامک‌های اعتراضی به نمایندگان گفت: ما بهتر است قانون‌گذاری نکنیم تا اینکه یک قانون بد درخصوص حجاب و عفاف داشته باشیم. قانون باید قاطع و موثر و بازدارنده باشد نه اینکه صرفا از سر رفع تکلیف باشد.
هنگامی که نتوانستید مانع از سرریز فرهنگ از خانه به خیابان شوید، چگونه می‌توانید مانع از سرریز آن از خیابان به اماکن شوید؟ این کار قرار دادن مردم جلوی یکدیگر است. در واقع نارسایی قدرت در اجرای قانونی که غیرقابل اجرا است را می‌خواهند با یک اقدام نادرست و غیرقانونی دیگر جبران کنند.
بلاگرهای حجاب آدم‌هایی که با توهم تولید، «مصرف‌گرا» هستند و مسلمانان بی‌بخاری که سرگرم مصرف باشند را می‌سازند و عمیق‌ترین اندیشه جهان یعنی «حجاب» را تبدیل به ابزاری برای نمایش و سرگرم کردن دیگران می‌کنند.
آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در فصل بهار نزدیک به ۸۰ هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار طلاق در کشور ثبت شده است. بر اساس همین آمار اتفاق کم‌سابقه‌ای در ایران رخ داده و در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است.
آیت الله خاتمی گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.
گر چه دختران و پسران این روزها در محیط کار یا دانشگاه کنار هم حضور دارند اما کمتر این آشنایی‌ها به ازدواج منجر می‌شود، درحالی‌که در گذشته بسیار اتفاق ‌می‌افتاد که افرادی با وساطت میان ۲ خانواده، زمینه ازدواج دختر و پسر را فراهم می‌کردند.
نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اینگونه رفتار بانک‌ها برای پرداخت وام، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: جوانان برای ازدواج، خرید مسکن و حتی فرزندآوری در زندگی خود برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با اینگونه رفتار بانک مرکزی، زندگی مردم تحت الشعاع قرار گرفته است.
پرسش این است: شما دروس حوزوی خواندید و لباس روحانیت پوشیدید که خلایق را تبلیغ کنید یا تهدید به برخورد؟ چون اگر قرار بر تهدید به برخورد باشد باطوم پلیس بیشتر می‌ترساند تا یک سخن یک روحانی جوان که علی‌الظاهر ابزار اجرایی در اختیار ندارد. روحانی اگر هم می ترساند باید از عذاب اخروی بترساندو ترساندن دنیوی را به دیگران بسپارد.
یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمی‌دهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری می‌شود یا نه؟! متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد ‌اشاره می‌توانند به بی‌حجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند!
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظرم آن مقصودی که تدوین‌گران لایحه حجاب و عفاف در نظر دارند، به نتیجه نخواهد رسید اگر قرار بر این است که یک جامعه متین، آرام و فارغ از تنش داشته باشیم، مهم این است که به مردم کاری نداشته باشیم، مردم خودشان آرام آرام اصولی که اکثریت جامعه نسبت به آن پذیرش دارند را رعایت می‌کنند.