حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دادگاه زنی را بخاطر عدم رعایت حجاب حین رانندگی به "یک ماه شستن میت در غسالخانه شهر تهران" محکوم کرده‌است به عنوان مجازات تکمیلی.
زن جوان وقتی به پدرش گفت می‌خواهد از همسرش جدا شود و با فرد دیگری ازدواج کند، فکرش را هم نمی‌کرد که این ماجرا به قتل خواهرش به دست پدرشان منجر شود.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله امروز سه شنبه با بزرگی ۳.۶ جنوب شرق استان تهران خسارتی در پی نداشت، گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد کل جمعیت ساکن در اطراف رومرکز این زلزله بالغ بر ۱۱ و نیم میلیون نفر است.
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله غلامرضا شریعتی، غلامعلی کوهساری، احمد جباری و حاجی‌دلیگانی مدعی وجود خطر بالقوه در برج‌های دوقلوی کیش شده‌اند.
حسن یونسی وکیل دادگستری از آزادی فاطمه حسنی خبر داد: خوشبختانه خانم دکتر فاطمه حسنی ، ظهر امروز با صدور قرار تامین کیفری، از زندان آزاد شد.به امید رهایی همه آزادیخواهان دربند. فاطمه حسنی فعال سیاسی هفته گذشته در هنگام سفر به مشهد در فرودگاه بازداشت شد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور به ابطال حکم انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و گفت که بر اساس قانون، ابطال حکم رئیس‌جمهور از مصادیق صلاحیت‌های دیوان محسوب نمی‌شود.
مرگ یک دختر نوجوان در بیمارستان و فرار زن و مردی که او را به آنجا آورده و مدعی بودند خاله و دایی او هستند، تیم جنایی را با یک معمای پیچیده مواجه کرد.
«در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.»
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم "میثم لطیفی" رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد؛ لطفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود.