حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مرگ خاموش با مونوکسید کربن که نه بو، نه مزه و نه صدایی دارد هر ساله جان عده بسیاری را در فصول سرد مخصوصا در تهران به خطر می اندازد. مرگی که با ایمن سازی و اقدام به موقع به راحتی قابل جلوگیری است.
رییس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند، سپس از دریافت کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند.
فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا از طراحی مسئولیت‌های جدید برای این نیرو خبر داد و گفت: یکی از نقش‌های جدیدی که به وظایف یگان‌های ویژه اضافه شده، مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است.
زهرا مینویی، وکیل مهدی یراحی نوشت: موکلم آقای ‎مهدی یراحی بر اساس رأی صادره از «شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران» محکوم شدند.
یک شرکت صنایع لبنی به دلیل گران فروشی و کم فروشی محصولات خود محکوم به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان شد. پیش از این نیز سازمان تعزیرات حکومتی ۲ شرکت لبنیاتی را به دلیل گرانفروشی ۲۲.۵ میلیارد تومان جریمه کرده بود.
رئیس دیوان عالی کشور گفت:  قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست چرا که پس از آن، امواج انقلاب شدت گرفت و با برگزاری مراسم های اربعین پی در پی شهدا، در نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم منحوس پهلوی انجامید.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در سال جاری با تلاش های صورت گرفته در حوزه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی کشور شاهد رشد ۹ درصدی پرونده های تشکیل شده در این حوزه هستیم که در این زمینه بیشترین تمرکز پلیس بر پرونده ای مهم و کلان و سازمان یافته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی محیط‌بان شهرستان آستارا نقش داشته است‌. محیط‌بان عزیز ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که اخیرا در آن شغل دچار بدبیاری شد و خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.
علیزاده طباطبایی، وکیل چندتن از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی درخصوص وضعیت متهمان این پرونده گفت: تنها یکی از متهمان در بازداشت بود که آزاد شده است. بقیه متهمان هم حکم‌شان قطعی نشده تا بازداشت شوند. متهم ردیف اول بیش از نیمی از محکومیتش را گذرانده و چون حکم قطعی نشده بود، با قرار آزاد شد.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار صمیمانه با خانواده معظم شهدای تروریستی کرمان :

مردم و مسئولان خود را مدیون خون پاک شهدا می دانند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: شهدا سرمایه‌های ارزشمند امت مسلمان از صدر اسلام تا به امروز هستند و  مردم و مسئولان خود را مدیون خون پاک این عزیزان می دانند .
رئیس دیوان عالی کشور درمراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان؛

تحقیقات فنی درخصوص پرونده جنایت تروریستی در کرمان هر چه سریعتر تکمیل شود

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تمام توان خود را برای تامین امنیت زائران در چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی به کار گرفته بودند.
دادستان‌های ما نباید از اقدامات هم صدایان با دشمن رد شوند

اتمام‌حجت رئیس قوه قضاییه با پیاده‌ نظام تروریست‌ها

رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آنها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ اینها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آنها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند.