حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

وزارت اطلاعات، عباس ایروانی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی داد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به دغدغه‌های اصلی مردم در برخی از حوزه‌های انتظامی نظیر سرقت و تصادفات گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده فرمانده محترم کل انتظامی در این حوزه‌ها، امسال یکی از سال‌های کاهش وقوع بود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین قوه قضاییه با دولت سیزدهم وجود دارد، لذا مسائل و مباحث شما تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی را پیگیری و رسیدگی خواهیم کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) از ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.
رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی:

اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری برای ما حیاتی است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بر ضرورت اهتمام مجلس شورای اسلامی بر تعیین تکلیف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کرد و گفت: اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری برای ما حیاتی است؛ چرا که عمده فایده و نفع آن برای مردم است؛ با اصلاح قانون میزان پرونده‌های وارده به  دیوان عالی کشور منطقی تر خواهد شد، کاهش اطاله دادرسی و اتقان آراء از نتایج  اصلاح قانون است.
دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضاییه به ریاست قاضی فرخ نیا آغاز شد. در این دادگاه به اتهامات ۲۳ تن از متهمان این پرونده از جمله دو تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه به اتهام تشکیل شبکه اعمال نفوذ و پولشویی در پرونده‌های کلان اقتصادی رسیدگی خواهد کرد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان امروز با همکاری تعزیرات،  سازمان حمایت، اتاق اصناف، وزارت صمت با تمرکز بر واحدهای تولیدی و مراکز فروش عمده آغاز می‌شود.
دادستان کل کشور، خدمت به مردم را یکی از وظایف مهم و اصلی دولتمردان جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: هرچند تا رسیدن به قله، راه باقی است، اما جمهوری اسلامی، نظام موفقی بوده و در همه صحنه‌ها با خدماتی از جمله فراهم کردن تحصیل رایگان برای همه اقشار در نقاط مختلف کشور، بهداشت و درمان، آب، برق و گاز، راهسازی در خدمت مردم بوده و است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجابا اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور گفت: رانندگان باید بدانند در شرایط بارش برف و باران نحوه رانندگی نیز تغییر می‌کند، از جمله اینکه در این شرایط باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد
رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: ظرف هفته گذشته پرونده‌های ورودی به پلیس فتا پایتخت در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی با شگرد پیامک‌های جعلی چند برابر شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: قطعاً قوه قضاییه در جهت منافع عمومی و بهبود و ارتقاء زیست‌جمعیِ سلامت‌محور، حامی کلیه طرح‌های مبتنی بر بهبود محیط زیست و گسترش فضای سبز است و با خاطیان این عرصه، برخورد قاطع و قانونی به عمل می‌آورد.
میثم روزستان از کاندیدای حوزه انتخابیه انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون در یاسوج مورد اصابت تیراندازی قرار گرفت.