حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مأموران پلیس که راهی یک مأموریت بودند ناگهان با دیدن صحنه یک جنایت در خیابان موفق به دستگیری قاتل در محل شدند.
دادستان کل کشور گفت: جنگ ترکیبی اخیر که قابل قیاس با ایام جنگ تحمیلی نبوده، آمیخته ای از موضوعاتی چون؛ «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل خبر و دروغ پراکنی»، «جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی» و «تشدید تحریم های اقتصادی و نظامی» بوده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، استاد از دانشجو می‌خواهد که نام یک فرد را در مقاله‌اش ثبت کند، اما دانشجو زیربار نمی‌رود و در اعتراض به این تصمیم استاد، اقدام به خودکشی می‌کند.

در حالی که نگرانی‌ها از احتمال ادامه‌دار بودنِ روند مسمومیت دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف مطرح می‌شود، روز نهم آذر نیز تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در قم دچار مسمومیت شدند و به مراکز درمانی این استان انتقال یافتند.
عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان خبر از دستگیری میترا حجار بازیگر و فعال محیط زیست داد.
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید مرجع و ملجأ تظلم‌خواهی همه آحاد جامعه باشد؛ هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش نیز با ما منطبق نباشد چنانچه تظلم‌خواه بود، دستگاه قضایی در چارچوب قوانین، ملزم است به تظلم خواهی او رسیدگی کند.
بندر خمیر استان هرمزگان بعد از زلزله ۲.۹ با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. زلزله‌های ۳.۶ در عمق ۱۱ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری، ۲.۷ و ۲.۸ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.