حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

«ستار قلی‌زاده» یکی از کشته‌شدگان زلزله ۸ بهمن‌ماه شهرستان خوی است. همسر او درحالی که صدایش گرفته و به سختی شنیده می‌شود به من می‌گوید: «شوهرم ۳۷ سال داشت. وقتی زلزله آمد من و دو فرزندم فرار کردیم. ستار داشت پشت سر ما از حیاط خارج می‌شد که یک دفعه فریاد زد کمرم! دیوار حیاط روی بدنش آوار شده بود. سریع او را به بیمارستان «بنی‌هاشم» رساندیم، اما تمام کرده بود. حالا ما هم آواره کوچه و  خیابان شدیم.»
قاتل در بازجویی اعتراف کرد که با چوپان خود به علت گم شدن یک رأس گوسفند، مشاجره و درگیری پیدا کرده و با وارد کردن ضربه به وسیله چوب دستی وی را به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامی پیشین تهران بزرگ با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی آمار تخلفات و جرایم و سرقت ها در تهران بزرگ عنوان کرد: پیش از اغتشاشات اخیر این آمار ۱۰ درصد بود، اما این اغتشاشات اندکی آمار تخلفات و جرایم را افزایش داد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه باید از نقد سازنده استقبال کنیم عنوان کرد: هیچگونه نگرانی نسبت به انتقاد نداشته باشیم؛ چنانچه فردی دلسوزانه و خیرخواهانه نسبت به شخص ما یا دستگاه ما، نقد صحیحی را وارد آورد، باید از آن نقد استقبال کنیم.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز خانم ۳۲ ساله از چنگال آدم ربا نجات یافت ولی یکی از ماموران وظیفه شناس پلیس افتخاری شیراز بر اثر اصابت گلوله فرد آدم ربا به درجه رفیع شهادت نائل شد.
اعتراضاتی چهارماهه که سرو کله اش به بهانه فوت مهسا امینی پیدا شد اسرار بسیاری را درباره ماهیت معارضین جمهوری اسلامی و تصاحب اعتراضات داخلی ایران به نفع منافع گروه مخالف فاش کرد.

اواسط سال ۱۴۰۰ مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر پسر جوانی به نام سعید را در یکی از بوستان‌های جنوب تهران با ۲۳ کیلوگرم هروئین بازداشت کردند.متهم پس از دستگیری عنوان کرد: هروئین‌ها متعلق به یکی از دوستانم است.