حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر تحکیم امنیت شهروندان گفت: مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند.
ساعت9 شب ۱۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صدای شلیک چند گلوله از داخل خانه‌باغی در سعادت‌آباد شنیده شد، همسایه‌ها با شنیدن صدای شلیک گلوله‌های پیاپی با پلیس تماس گرفتند و مأموران بلافاصله پیگیر ماجرا شدند.
دادستان تهران بیان کرد: پرونده‌های سرقت را جدی بگیرید و در این زمینه تسریع دهید، زیرا اگر برخورد جدی و قاطع داشته باشیم مرتکبان جسارت خود را از دست خواهند داد.
پسر جوان با همدستی دوستش جوان دیگری را خفه کرده و جسدش را به دریا انداخته بود. او که در 25سالگی مرتکب این جنایت شده بود با گذشت 15سال و درحالی‌که در تمام این مدت در زندان بود و کابوس چوبه دار می‌دید از سوی اولیای دم بخشیده شد تا در 40سالگی از زندان آزاد شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در لایحه جدید دولت، برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضائیه تشکیل شود؛ بلکه مجریان می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند؛ مثلا فرد متخلف را جریمه کنند.
مردی با نیت شیطانی شوهردوم یک زن را به قتل رساند.در جنایت تلخی موتورسوار نقابداری با ضربه های چاقو ، جان مرد بی گناهی را گرفت تا به خواسته پلیدش برسد.
دبیر مجمع مردمی جمعیت استان همدان اظهار کرد: طبق آخرین آمار جمع آوری شده توسط اندیشکده مردمی حریم حیات جنین سالانه بیش از ۵۳۰ هزار جنین سقط می شود به طوریکه طبق آمار روزانه ۱۵۰۰ جنین ساقط و حق حیات از آنها باز پس گرفته می شود.