رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

این روزها، پرسش‌های مختلف و متعددی از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در فضای مجازی و در حوزه‌های مختلف از جمله «حوزه فنی» مطرح می‌شود که به مهم‌ترین آنها پاسخ داده شده است.
واردکنندگان و تولیدکنندگان ملزم شده‌اند تا بر اساس آیین‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اخذ و نصب کد شناسه برای کالاهای وارداتی و تولیدی اقدام کنند.
بررسی وضعیت افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی در «پرسون»؛

گیر افتادن مردم در گوشه رینگ، حاصل بازار انحصاری اسنپ و تپسی!

زندگی در کلانشهر تهران، سخت شده است. بالا رفتن چند برابری هزینه های زندگی  در مقایسه با افزایش قطره چکانی دستمزدها، زندگی در پایتخت را به میدان نبردی تشبیه کرده است. نبردی که هر روز ادامه دارد.حالا چند وقتیست که افزایش بسیار بالای کرایه تاکسی های اینترنتی کلانشهر، پس از فروکش کردن سر و صدای  استفاده نکردن رانندگان اسنپ و تپسی، از کولر ماشین، دوباره خاطر مردم را آزرده ساخته است.
«پرسون» از والدین نااگاه می گوید؛

والدینی که کودکان خود را تبدیل به کودک کار کرده اند!

آیا حضور کودکان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات، همانند حضورشان در فیلم ها و سریالهاست؟ آیا  کودک کار تنها کودکانی هستند که سر چهار راه ها مشغول فروختن چیزی هستند؟ کودکی که صبح تا شب همراه والدینش در شبکه های مجازی در حال نقش آفرینی برای جذب مخاطب می باشند، جزو کودک کار محسوب نمی شود؟ اطلاعات ما در مورد حریم خصوصی کودکانمان چقدر کافیست؟ و آیا حضور در اینستا و دیگر شبکه هایی مجازی، هیچ حد و مرزی نمی خواهد؟!
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سیزدهم

آیا رئیسی در تحقق وعده‌های اجتماعی موفق می‌شود؟

وعده‌های اجتماعی رئیسی شامل بحث سلامت، عدالت اجتماعی، زنان، اینترنت و حل مشکل مسکن جوانان در آستانه ازدواج است که در این گزارش بررسی شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور گفت: روند اجرا و بهره برداری از پروژه های بزرگ عمرانی در تحریم های سخت، تنگناهای اقتصادی و بحرانها نه تنها متوقف نشد، بلکه با سرعت مطلوبی نیز در حال اجرا است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با تاسیس و راه‌اندازی بیش از ۹ هزار مرکز ارائه خدمات متنوع درمان، بازتوانی، توانمندسازی، جامعه‌پذیری و صیانت در کنار مراکز کاهش آسیب توانسته است به بزرگترین شبکه درمان و کاهش آسیب در منطقه دست پیدا کند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ثبت نام وام بازنشستگان سازمان از روز شنبه آینده آغاز می‌شود، گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر وام ۷ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان همیشگی خواهد بود گفت: این موضوع با تغییرات و جابجایی در سازمان ارتباطی ندارد و در زمانی که مبلغی به عنوان حقوق افراد اضافه می‌شود دیگر نمی‌توان کسر کرد.
منابع صندوق‌های بازنشستگی در ایران «جارو» شده است و حالا، به نظر می‌رسد که بازنشسته شدن، دست کم برای برخی شهروندان ایران، به زودی به یک رویای دست نیافتنی بدل خواهد شد. اما جدا از اینکه چه کسی مسئول این فاجعه است، می‌توان پرسید ابعاد این مساله چیست و به کجا ختم می‌شود؟
رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: یک کارگر برای دریافت حکم خود به دفتر الکترونیکی مراجعه و ۷ میلیون تومان پرداخت کرده بود؛ به همین دلیل باید ابتدا آگاهی و آموزشهای لازم به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی ارائه شود.
یک کارشناس تحولات جمعیت گفت: در جامعه ما بیش از ۶ درصدِ جمعیت، بالای ۶۵ سال دارند؛ اگر درصد جمعیت گروه سنی ۶۵ ساله‌ها و بالاتر کمتر از ۵.۵ درصد باشد، جمعیت جوان و اگر درصد این گروه سنی از ۶ درصد به بالا باشد، به طرف میانسالی و سالخوردگی سیر می‌کند.