رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغالی که برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص پیدا می‌کند، به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار برای این زنان می‌تواند در نظر گرفته شود.
«پرسون» از سندرم بی هویتی در مناطق جنوب شرقی ایران می گوید:

این کوچه بن بست است؟!

هویت چیز غریبی است. گاهی می خواهی هیچ کس و در هیچ کجا نشناسندت. می خواهی خودت باشی و خدا. اما این آرزوی دیرینه بعضی از ما، برای بسیاری از هموطنان مان به لعنت شومی می ماند که پایانی برایش تصور نمی کنند.
به بهانه قمه کشی دختر اصفهانی؛

مسئولان بیدار شوید؛ حال حوزه اجتماعی خوب نیست

حال بچه های جامعه ما خوب نیست و ظهور و بروز رفتارهای هنجار شکن یک پیام بزرگ دارد؛ در واقع نشانه و پیامی که این کلیپ به ما می‌دهد این است که ما چه قبول کنیم و چه انکار، این اتفاقات در روزگار ما و بین مردم در حال رخ دادن است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خبرخوش به جامعه هدف این است که با کمک دولت و سازمان برنامه و بودجه و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش بهزیستی درنظر گرفته شد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به لایحه دوفوریتی همسان‌سازی دائمی بازنشستگان کشوری و لشکری تصریح کرد که علاوه بر لایحه دولت نمایندگان پیگیر آن هستند که بر اساس برنامه چهارم توسعه ۹۰ درصد حقوق شاغلین را بازنشستگان دریافت کنند که بزودی با قید فوریت در مجلس بررسی خواهد شد.
معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی مدیریت حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان را برعهده دارد و در سال‌های اخیر برای دریافت مطالبات این سازمان از دولت نقش محوری ایفا می‌کند.

پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش اول

فضای مجازی، بهشت بیماران پدوفیلی

«پدوفیلی» همان معنای تمایل و تصورات جنسی نسبت به کودکان را در خود مستتر دارد. مفهومی که فرد تمایلات خود را به صورت آزار و تمایل جنسی به کودک عملی می‌کند.

واکاوی«پرسون» از یک بام و دو هوای مسئولین حوزه سلامت؛

در چالش سفرهای از روی اجبار؛ صحبت های مسئولان علاج درد مردم نیست!

یکی از اتفاقات اخیر که تاثیر بسیاری در ناامیدی مردم از مسئولان حوزه سامت کشور داشته است، عدم برنامه ریزی موفق در واکسیناسیون دوز دوم افراد کهنسال بوده که مردم را دچار زحمات متعدد انداخته است. حال با این تفاسیر، به نظر می رسد مردم از بازارهای سیاه و رفتن به کشورهای همسایه ای چون ترکیه و ارمنستان، می خواهند وقت تلف شده خود را ترمیم بخشند.
در چند سال اخیر حضور معتادان متجاهر در دل تهران در محله های شوش، مولوی و هرندی به قدری پررنگ شده که صدای شهروندان و کسبه ساکن در این محلات را در آورده است؛ گرچه مقامات مسئول در نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و....تلاش هایی برای حذف این معضل اجتماعی کرده اند؛ اما همچنان بساط آنها برقرار است.
محمد شریعتمداری:

به تمام وعده‌هایم عمل کردم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که بسیاری از برنامه‌ها و وعده‌هایی که در زمان کسب رای اعتماد در حوزه بازنشستگان داده بودم؛ مانند همسان‌سازی حقوق، افزایش شفافیت، سودآور کردن بنگاه‌های تابعه صندوق‌ بازنشستگی و ارائه خدمات متنوع اجتماعی و رفاهی محقق شد.