رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

جناب آقای رئیسی وقت آنست که در عمل ثابت کنید صادق‌الوعد هستید و به آنچه در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته‌اید عمل می‌کنید. یک مورد از وعده‌هایتان همین جملاتی است که درباره هزینه‌های زندگی بازنشستگان گفته‌اید.
در حالی که جامعه کارگری در انتظار تصویب افزایش مبلغ حق مسکن بود، هیأت وزیران مصوبه شورای عالی کار را تغییر داد و با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی این مبلغ را ۵۵۰ هزار تومان تعیین کرد.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از قابلیت برداشت مبالغ یارانه مرحله ۱۳۶ مربوط به خرداد ماه ۱۴۰۱ که در ماه گذشته و همزمان با مرحله ۱۳۵ به حساب یارانه بگیران واریز شده بود، خبر داد.
بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبالغ واریزی یارانه نقدی مرحله یکصد و سی و ششمین کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، از ساعت ۲۴ شنبه ۲۱ خرداد قابل برداشت است.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.
سیده طیبه حسینی گفت: مجردهایی که تاکنون یارانه دریافت نمی‌کردند یا یارانه آن‌ها قطع شده، می‌توانند با مراجعه به سایت sso.my.gov.ir نسبت به ثبت نام یارانه به صورت مستقل اقدام کنند.

جزئیات افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.
پرسون گزارش می دهد؛

قیمت نوشابه در مسیر افزایش

نوشابه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور ما است و خوشبختانه تولید آن در داخل صورت می گیرد و موجب شده تا برخی از برندهای داخلی بتوانند مشتریان بین المللی برای خود کسب کنند.
براساس مواد96 و111 قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.
ابراهیم نکو می‌گوید: ادامه‌دار بودن پرداخت‌های نقدی از چند جهت دارای مشکل بوده و می‌تواند اقتصاد را با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو کند.
حسین غلامی گفت: مخالفت با مصوبه‌ی تامین اجتماعی به معنای به رسمیت نشناختن قانون و بازی ندادن مدیران تامین اجتماعی و هم‌چنین بی‌احترامی به استقلال سازمان تامین اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: سازمان در جذب نیرو، امتیازاتی ویژه برای گروه‌های داوطلبانه که در دوران شیوع کرونا با رویکرد فداکاری در حوزه مبارزه با این بیماری در مراکز درمانی سازمان حضور یافتند، قائل خواهد شد.