رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

شستا یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است که با سرمایه گذاری ناشی از حق بیمه ۳۰ سال خدمت کارگران دیروز و بازنشستگان امروز تشکیل شده و سرمایه گذاری شستا ۱۸۰ شرکت بزرگ اقتصادی را به صورت مدیریتی و وابسته در اختیار دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه‌های آنها را به جهت اینکه در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برقراری عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی به خدمات درمانی مورد نیاز از طریق توسعه ظرفیت مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی، افزایش کیفیت خدمات درمانی و ارتقای کارایی مراکز درمانی ملکی و همکاری و پیگیری در زمینه استقرار و توسعه کامل نسخه الکترونیک در مراکز ملکی این سازمان، از مهم‌ترین راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم است.
به موجب قانون تامین اجتماعی، اگر بیمه شده‌ای ۷۲۰ روز قبل از ثبت رسمی ازدواج، دارای سابقه بیمه‌پردازی باشد، می‌تواند "یک ماه حقوق" بابت کمک‌هزینه و یا حق ازدواج دریافت کند که به عنوان هدیه اعطا می‌شود و بلاعوض است.
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه کارنامه عملکرد دولت در سال اول بسیار خوب است، گفت: دولت در تلاش است که قیمت ها حتی المقدور کنترل شود و در جایی که قیمت ها افزایش می یابد، با تدابیری مثل پرداخت یارانه جبران شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تشریح فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، از پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه خبر داد.

گزارش پرسون از بیمارستان میلاد به نتیجه رسید؛

15 دقیقه جای پارک رایگان

در پی گزارش خبرنگار پرسون مبنی بر هزینه ورودی خودرو شهروندان به پارکینگ بیمارستان میلاد که 5 هزار تومان ورودی دریافت می شد، مسئولان این بیمارستان بعد از انتشار این گزارش تصمیم گرفتند ورودی خودروها به مدت 15 دقیقه توقف را رایگان در نظر گیرند.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت:دولت افزایش حقوق اعلامی را اجرا نکرد و تاکید کرد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در تضاد است و نمی توانند افزایش ۳۸درصدی را اجرا کنند.

در حال حاضر ۹۵ درصد صندوق‌های لشکری و کشوری به جای اینکه خودشان حقوق مستمری‌بگیران را بدهند، از دولت حقوق می‌گیرند.
کوپن راه‌حل امتحان شده 40 سال پیش برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر این روزها دوباره از سوی مجلسی‌ها مطرح شده تا درمانی موقت برای بهبود وضع معیشت مردم باشد.
چه کسی به مسئولان گفت فقط قیمت ۴کالا افزایش می یابد؟

دولت سیزدهم، اقتصاد ایران را به دهه ۶۰ برمی‌گرداند

وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش درباره آخرین وضعیت ارایه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم اعلام کرده بود وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارایه می‌کند که پس از اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.
بعد از اعتراضات و کشمکش‌های فراوان و برگزاری تجمعات متعدد بازنشستگان در استان‌ها به‌خاطر کمبود حقوق‌شان در مقایسه با هزینه‌های فزاینده زندگی و وعده‌های مسئولان نهایتا دولت و مسئولان سازمان تامین اجتماعی پذیرفتند که حقوق بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی را در شهریورماه افزایش دهند و این افزایش حقوق را از فروردین ماه اعمال کنند.