شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: برای تعمیرات خودرو وام10 میلیون تومان برای تاکسی‌های پراید، سمند و پژو و 20میلیون تومان برای ون‌ها در نظر گرفته‌ایم که البته این مسأله با مشکلاتی مواجه شده بود که خوشبختانه در حال حاضر در حال به سرانجام رسیدن است و به زودی این اقدام برای تاکسیرانان اجرایی خواهد شد.
عضو شورای شهر گفت: مهمترین محور ما در شورای ششم بحث عدالت اجتماعی است و در بحث عدالت اجتماعی اولویت جدیدمان توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهر تهران است و طبق برآوردی که انجام دادیم حدود ۷۰ تا ۱۰۰ محله کم برخوردار و محروم در شهر تهران وجود دارد.
علوی با تأکید بر اینکه در دستور کار قرار گرفتن رسیدگی به اولویت‌های شهروندان می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر تهران را حل کند، گفت: ان شاءالله بتوانیم با کمک خود مردم مشکلات و اولویت‌های زندگی در کلانشهر تهران را رسیدگی و رفع کنیم.
قصد ورود غیرقانونی یک نماینده مجلس به خط ویژه و متعاقب آن سیلی خوردن سرباز راهور حاضر در ماجرا، تا مدتها در فضای مجازی از داغ ترین هشتک ها بوده است. هشتک محاکمه عنابستانی که از هشتک های با رتبه بالا در توییتر می باشد، نشان داد که مردم از رفتار این نماینده ناراضی هستند و نوع عذرخواهی کردن و استفاده از کلمات؛ و حتی غرور یا فروتنی اش مورد توجه و نظارت دقیق هزاران چشم تیزبین قرار دارد.
در حالی که پیش از این اعلام شده بود فردا (یکشنبه) مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران حاضر و حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران ابلاغ خواهد شد که خبرها حاکی از اینست که حضور چمران در جلسه فردا منتفی است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در توضیح هماهنگی‌های جهانی برای به نتیجه رسیدن آن در ایران گفت: سازمان مدیریت بحران کشور باید هماهنگی‌های آن را انجام دهد و بعد از این وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید هماهنگی‌های بعدی را انجام دهند.

عضو شورای ششم تهران درباره تبلیغات محیطی در پایتخت اظهارداشت: بخشی از درآمدهای شهرداری، از محل واگذاری فضاهای تبلیغات محیطی تأمین شده ولی در چند سال اخیر شهرداری تهران به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده و ساختارها و اهداف اولیه این نهاد فراموش شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تأمین یک‌هزار دستگاه واگن جدید مترو و تکمیل ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو در ناوگان ریلی پایتخت، اصلی‌ترین محورهای مورد تاکید شورای ششم هستند.
رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
با تایید وزیر کشور؛

زاکانی راهی بهشت شد

علیرضا زاکانی با تایید وزارت کشور، سکاندار شهرداری تهران شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هیئت دولت هیچ مخالفتی با صدور حکم زاکانی به عنوان شهردار تهران ندارد، گفت: بر اساس تصمیم اخذ شده در دولت اختیار کل کار به وزارت کشور سپرده شده است.

قابلیت افزایش درآمدهای پایدار با رسیدگی بهینه به ممیزی املاک در منطقه 12:

بازار تهران در قلب طهران، بیشترین واحدهای تجاری سطح شهر را داراست

شهردار منطقه 12 با یادآوری اینکه بیشترین واحدهای تجاری سطح شهر در منطقه 12 پایتخت و به‌ویژه محدوده بازار تهران متمرکز است، تأکید کرد: در صورت برنامه‌ریزی بهتر برای ممیزی املاک در این منطقه، شاهد افزایش درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران خواهیم بود.

مترو یکی از مهم ترین حمل و نقل شهری به حساب می آید، به ویژه در کلانشهری مانند تهران که دو دهه این حمل و نقل شهری راه اندازی شده و روز به روز به دلیل استقبال شهروندان، ارزان بودن، پاک بودن، سرعت بالای تردد مورد توسعه قرار گرفته است؛ اما این روزها به دلیل کاهش مسافر به دلیل شرایط کرونایی با درآمد اندک مواجه شده است.
پرسون از ارزشمند شدن پسماند گزارش می دهد؛

رونق خرید و فروش زباله های خشک / کسب و کار داغ «طلای کثیف»

این روزها گرانی مواد اولیه افزایش قیمت زباله های خشک را نیز در برگرفته است، به طوری که روزنامه باطله، کاغذ و کارتن تا 6 هزار تومان، مواد پلاستیکی 4 هزار تومان، پلاستیک از نوع پت 7 هزار تومان، آهن 9 هزار تومان، نان خشک 6 هزار تومان و... در بازارهای ضایعات مورد معامله قرار می گیرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: امروزه توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار است که کشور ما نیز بدان نیازمند است و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست، کارکنان زن نقش به سزایی در پیشبرد اهداف شهرداری دارند.