شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ازدحام بیش از حد مسافران در ایستگاه‌های خطوط ویژه اتوبوسرانی تندرو و همچنین دیر رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها، توضیحات لازم را ارائه کرد.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش و فعالیت ۱۰ هزار نیروی خدمات شهری و یکهزار نفر از عوامل اجرایی در روزهای بارانی شهر تهران خبر داد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی تهران ازنارنجی به زرد تغییر کرده است، گفت: تردد از تهران به شهرهای زرد و آبی نیاز به مجوز ندارد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرروت تکمیل پایانه‌های خطوط شبکه متروتهران گفت: امروزه اهمیت نگهداری از سرمایه های عمرانی شهرها به یکی از اولویت‌های برنامه های اصلی متولیان اداره امور کلانشهرها در سراسر دنیا تبدیل شده است.

عضو شورای شهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای محله امامزاده یحیی می‌توان از آن به عنوان نماد تاریخی شهر تهران استفاده کرد و پیشنهاد من این است تا جای ممکن بناهای تاریخی خصوصی اداره و حفظ بشوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، همزمانی بارش صبحگاهی و بازگشایی مدارس را باعث ازدحام مسافر و دلیل اختلال در سرویس دهی خط یک مترو عنوان کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند، به شرط آنکه بدنه کارت توسط چاپخانه تامین شود حدود ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا کارت برای آنها صادر شود.
استاندار تهران گفت: ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در قالب طرح آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌هایی است که مشترکاً با همکاری دستگاه‌های مختلف و محوریت استانداری تهران انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط 6 و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومه‌ای راه‌آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، شرکت بهره برداری متروی تهران آماده ارایه خدمات به شرکت کنندگان در این مراسم است.

سرپرست ستاد سمن‌های شهر تهران با اشاره به نقش سمن‌ها در اداره پایتخت گفت: سمن‌ها باید در مدیریت شهری سهیم باشند و ما برای استفاده از این ظرفیت برنامه ویژه‌ای داریم.

شهردار منطقه 7 از اجرای طرح نگهداشت محوری همزمان با شروع بارندگی های پاییزی با همکاری و هم افزایی حداکثری ادارات خدمات شهری نواحی پنجگانه در بزرگراه ها و معابر و شریان های اصلی منطقه خبر داد.
شهردار تهران با اشاره به پیشنهاد لغو ممنوعیت تردد شبانه، گفت: باتوجه به شرایطی که امروز در حوزه کرونا وجود دارد، تمامی اعضای حاضر در جلسه گذشته شورای عالی ترافیک قائل به لغو این ممنوعیت بودند.