شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

پشت پرده سکوت خبری در ازای عملیات امداد و نجات چه بود؟!

موج‌ سواری سیاسی روی سیلاب امام‌زاده داوود

وقایع تلخ سیلاب امام‌زاده داوود و مزداران فیروزکوه، تازه‌ترین دستاویز رسانه‌هایی بود که به جای اطلاع‌رسانی ابعاد ماجرا، پسند سیاسی و روایت مغرضانه را در دستور کار گذاشتند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری پایتخت در ایام اربعین، از خدمات‌رسانی به زائران شهرهای سامرا و کاظمین در ایام اربعین خبر داد و گفت: در بحث سوخت خودروها هماهنگی خوبی صورت گرفته است و وزرات نفت تأمین سوخت سیستم حمل و نقل اربعین را در خاک ایران و کشور عراق بر عهده گرفته است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، شرایط انتخاب شهرداران در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها تعیین شد.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: «ساخت چهار پارکینگ در تهران در حال انجام است که سه پارکینگ در سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر این، مناقصه ساخت سه پارکینگ دیگر هم صورت می‌گیرد و ساخت آنها به‌زودی شروع خواهد شد. در کنار این موارد، تا امروز ۱۸ زمین متعلق به شهرداری تهران برای احداث پارکینگ شناسایی شده است.»
پس از تعطیلی متروی شیراز، شرکت مترو اصفهان با انتشار اطلاعیه ای از تعطیلی قطار شهری این کلانشهر در امروز ۷ مرداد ۱۴۰۱ به دلیل رعایت ایمنی شهروندان خبر داد.
یدالله جهان‌تاب رییس پلیس راه مازندران از احتمال بازگشایی محورهراز، درپی وقوع ترافیک سنگین در جاده سوادکوه خبر داد.
بارندگی‌های اخیر که از بعداز ظهر روز چهارشنبه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس آغاز شده بود، با شدت یافتن بارش‌ها در پنجشنبه شب منجر به شکل گیری سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و مناطق روستایی، طغیان رودخانه‌های فصلی و بروز خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان‌های داراب، استهبان و زرین دشت شد.

مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به احتمال ریزش کوه و ترانشه به عنوان دلیل انسداد محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و تهران باعث انسداد ۲۰ محور شریانی و غیرشریانی شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تشریح برخی از مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر داد.
در روزهای گذشته و امروز بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان های مختلف از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، تهران و چند استان دیگر سبب شده تا بسیاری از محورهای شریانی و غیر شریانی با انسداد مقطعی مواجه شوند.
سازمان آگهی های پرسون