شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

اجرای طرح «جناغی» در پایتخت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ پیرامون اجرای طرح جناغی در معابر پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
شهردار تهران با تاکید بر کاهش سطح ایمنی ساختمان های پر تراکم گفت: در این دوره از مدیریت شهری بر ایمنی ساختمان های پرخطر تاکید شده است و تعداد این ساختمان ها در پایتخت کاهش یافته است.
شهردار تهران گفت: نگاه مردم در این طرح به ما منتقل شد و دریافت ما از قاعده هرم اجتماعی افزایش یافت؛ یکی از نکات قابل توجه این طرح در دوره دوم این بود که بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳ بر پایه «من شهردارم» گذاشته شد. وقتی اعداد و ارقام افزایش می‌یابد خدمات نیز بیشتر می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهروند گفت: در حوزه کالبدی و سخت افزاری توسعه فروشگاه‌های شهروند در دستور کار قرار گرفته است، طی ۲ سال گذشته ۱۲ فروشگاه به ناوگان خدمات‌رسانی شهروند اضافه شده است؛در راستای تحول سخت‌افزاری و کالبدی همه تلاش خود را می‌کنیم تا توسعه شهروند را محقق نماییم.
بررسی نتایج آزمون خودروها در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد ۲۲ درصد از خودروهای با سن دوسال و ۲۹ درصد از خودروهای با سن ۳ سال در مراجعه نخست به دلیل نقص فنی در آزمون‌های معاینه فنی مردود شده اند.
اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران از فردا شب (۲ بهمن‌ماه) و کاهش دما از چهارشنبه (۴ بهمن‌ماه) در سطح استان خبر داد.
معاون استاندار تهران️ خبر داد:

ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روز دوشنبه

میر محمد غراوی گفت: شهرداری مجوز روزانه طرح ترافیک را در روز دوشنبه دوم بهمن ماه صادر نمی کند و طرح‌ زوج و فرد خودرو‌ها در روز دوشنبه ۲ بهمن ماه اجرا می‌گردد.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لایحه متمم بودجه شهرداری تهران گفت: تا پیش از این، بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲، ۷۶ هزار میلیارد تومان بود که با ارسال مبلغ متمم؛ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به ۱۰۱ هزار میلیارد تومان افزایش داده شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران عنوان کرد؛

اولویت‌های شهرداری تهران؛ سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل پاک

جلسه مشترک مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران برگزار و بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در ناوگان تاکسی‌های برقی تأکید شد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به تسهیل تردد، افزایش نظافت و سرعت تدفین اموات به عنوان مزایای الگوی جدید قبور اشاره کرد و گفت: الگوی جدید قبور در قطعه ۲۰۷ بهشت زهرا (س) اجرایی و نخستین تدفین در الگوی جدید قبور نیز در روز گذشته انجام شده است.