شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اعلام کرد:

آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از ابلاغ وزارت کشور برای انطباق برنامه های توسعه ای شهرداری ها با دوره های مدیریت شهری خبر داد و گفت: از این پس برنامه های پنجساله شهرداری های کشور طبق دوره چهارساله مدیریت شهری برای 4 سال تدوین می شود که شهرداری تهران نیز برای تدوین برنامه 4 ساله چهارم مدیریت شهری 11 کمیته تخصصی تشکیل داده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طبق گزارش طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، سرانه تولید پسماند در شهر تهران 764 گرم است که این میزان از سرانه تولید پسماند در جهان که حدود 600 گرم است، بالاتر است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در اربعین شهرداری تهران تنها خدمات‌رسانی می‌کند و هیچ‌گونه هزینه‌کرد برای احداث فضایی خاص در این زمینه نخواهد داشت.

سرهنگ یدالله جهان تاب رییس پلیس راه مازندران درباره آخرین وضعیت ترافیک خودرو در جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ از وقوع ترافیک شدید در محور ارتباطی کندوان خبر داد.
همزمان با ادامه هشدار وضعیت نارنجی سیل در فیروزکوه، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از تعطیلی تمام جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری فیروزکوه تا پایان مردادماه و جلوگیری از ورود گردشگران به منطقه «تنگه واشی» خبر داد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۱۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار داشت.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج خبر داد و گفت: محور غیرشریانی تهران - امامزاده داود مسدود است.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به اعمال محدودیت های تردد برای کنترل ترافیک در محورهای شمالی، گفت که محورهای کندوان و هراز فردا جمعه یکطرفه می‌شود.

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت جوی کشور طی امروز و فردا و نیز هفته آینده اعلام کرد.
پرسون از شرق تهران گزارش می دهد؛

خاک سفید همچنان محله محروم پایتخت

محله گلشن در شرق تهران در محدوده منطقه 4 قرار دارد؛ محله ای که قدیمی ها آن را به خاک سفید می شناسند؛ اما با تغییر نام، این محله نیز دست خوش تغییرات اجتماعی و فرهنگی شده است.
جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی شهرداری تهران از بررسی وضعیت عملکردی 294 میدان و بازار میوه و تره بار بر اساس پیام‌های شهروندان در سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (137+) خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان این که تولید دو خودروی سمند و پژو 405 متوقف شد، گفت: قبل این توقف، ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافته بود که متاسفانه به دلیل شماره نشدن این خودروها، رانندگان آنها بلاتکیف هستند.
سازمان آگهی های پرسون