بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس اورژانس بیمارستان سینا تهران با بیان اینکه افزایش آمار فوتی‌ها، قاعدتا به دلیل افزایش تعداد مراجعین است، گفت: متاسفانه تاکنون آنطور که دیده‌ایم، اکثر مراجعین، افراد مسن یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند.
ورود به چهل سالگی مشکلات جسمی خود را به همراه دارد؛ مشکلاتی نظیر درد مفاصل خصوصا در زانوها، شانه‌ها و آرنج‌ها که البته بدون درمان هم نیست.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: اینکه پلتفرم یا نوع واکسن تزریقی در دز یادآور چه چیزی باشد، نباید سبب تاخیر یا تعلل در انجام واکسیناسیون دز یادآور شود و همچنان بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.
دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ با تائید بر آغاز موج جدید کرونا از افزایش موارد ابتلا در روزهای آینده خبر داد.
اصلاح سیاست‌های ارزی دارو که از مهرماه سال گذشته از سوی دولت سیزدهم کلید خورده بود پس از 9ماه کش‌وقوس و مناقشات فراوان بین مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های بیمه‌گر درنهایت با تصمیم رئیس‌جمهور به ایستگاه پایانی رسید.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: شرایط فعلی هشداری جدید برای آغاز پیک هفتم کروناست که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، احتمال اینکه ظرف چند هفته آینده وارد پیک دیگری شویم، وجود دارد.
آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های اخیر بسیار کاهش یافته و به وضعیت آرام و قابل قبولی رسیده بود؛ اما در هفته‌های اخیر به دنبال بی‌توجهی نسبت به شیوع بیماری؛ دوباره با افزایش موارد ابتلا مواجه شده‌ایم که باعث نگرانی مردم شده و اغلب به دنبال پاسخی برای چگونگی مقابله با پیک جدیدی از این بیماری هستیم.
حدود 14 میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند، با این وجود تعداد مبتلایان کرونا افزایش یافته است.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار مرگ مغزی رخ می‌دهد اما تنها یک سوم اهدای عضو را انجام می‌دهند و حداقل روزانه ۷ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به آمار، نگرانی ها از اوج گیری بیماری کرونا وجود دارد و لازم است که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

همه به‌یاد داریم که هر زمان کرونا در کشور به‌واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم یا واکسن‌های وارداتی از سوی دولت روند کاهشی داشت، برخی از مسئولان شروع می‌کردند به اعلام درخواست‌ها و تقاضاهای جهانی برای دراختیار گذاشتن تجارب ایران در زمینه کنترل کرونا.