بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

متاسفانه در ایران موارد ابتلا به سرطان دیر تشخیص داده می شود و علت مرگ بیشتر موارد عدم غربالگری است.
سخنگوی‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ابهامات طرح دارویار گفت: یکی از ابهامات متوجه وضعیت افرادی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند و داروها را باید به صورت آزاد بخرند، قطعا نباید قیمت ها به گونه ای باشد که آن ها توان خرید نداشته باشند.
استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه، روتا ویروس، ویروسی است که در کودکان دیده می‌شود گفت: علائم اسهال و استفراغ دارد، اما جای نگرانی نیست.
براساس اعلام وزارت بهداشت تمامی افرادی که از تزریق دز سوم واکنسشان 6 ماه میگذرد باید دز یادآور را تزریق کنند.
رئیس بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان این که، مبتلایان به سکته مغزی در دوران کرونایی افزایش یافت گفت: سالانه حدود ۸۰ هزار نفر به سکته مغزی در کشور مبتلا می‌شوند.
مدتی بود مراکز واکسیناسیون خلوت شده بود، با آغاز موج هفتم کرونا و تاکید وزیر بهداشت برای تزریق دز یادآور این صف ها طولانی و شلوغ شدند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با اجرای طرح دارویار؛ کمبود قابل توجه اقلام دارویی که حتی شامل بسیاری از دارو‌های دم دستی هم بود ظرف یک تا دو ماه آینده به طور کامل از بین می‌رود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح دارویار از پنجشنبه هفته گذشته و با دستور ریاست جمهوری نه تنها هیچ دارویی گران نشد بلکه برخی داروها با پوشش بیمه‌ای ارزان‌تر هم در اختیار بیماران قرار گرفت.