بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در اولین روز نشست توانمندسازی روسای دبیرخانه های سلامت دستگاه های اجرایی که با همکاری موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: تامین سلامت جامعه بدون همکاری و هم راستایی در سیاست‌های سلامت محور در سایر بخش‌ها محقق نخواهد شد.
وزیر بهداشت، بیان کرد: خواهشم از والدین این است که تمام کودکان بالای ۱۲ سال را یکبار دیگر واکسن یادآور برایشان بزنند، به هر حال بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند، ممکن است شیوه‌نامه‌ها را به طور کاملا رعایت نکنند و مبتلا شوند.
عمده مشکلی که در مورد کمبود دارویی در داروخانه لمس می‌شود انسولین‌های قلمی بیماران دیابتی است که توزیع آن متعادل نیست و بیمار دیابتی با مشقت داروی خود را به دست می‌آورد.
محققان دانشگاه رور(ruhr) بوخوم آلمان در مطالعه اخیرشان از توسعه حسگری که می‌تواند تا ۱۷ سال زودتر بیماری آلزایمر را تشخیص دهد، خبر داده‌اند.
استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به روش‌های استراحت دادن به چشم در حین کار با رایانه، گفت: بهترین کار این است که کار مداوم یک ساعت و نیم بیشتر با رایانه نداشته باشیم و حتماً بین این زمان 20 دقیقه استراحت چشمی داشته باشیم.

برای ساخت و تثبیت یک واکسن، فاصله زمانی ۸ تا ۱۴ سال نیاز داریم. تصورش را کنید که آیا بشریت می‌توانست برای کووید-۱۹ این همه سال صبر کند تا روی حیوانات و گروه‌هایی از انسان‌ها مطالعه کرده و واکسن‌ها را به‌تدریج به تایید برساند؟ همه باید می‌نشستیم و مشاهده می‌کردیم که در طول سال‌ها ویروس کرونا چه می‌کند؟
پژوهشگران کشور در یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده‌اند که در طول پاندمی کووید ۱۹، میزان مصرف غذاهای آماده در ایران به دلایل مختلف کاهش یافته است و لازم است این موضوع با هدایت دست‌اندرکاران، به دستاوردی پایدار تبدیل شود.
مدیرکل پایش مصرف فراروده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: مصرف خودسرانه و قاچاق آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور باعث شده میزان استفاده از آنها بالاتر از آمار فروش داروهای دیگر باشد.
مقامات بهداشت ایالات متحده اعلام کردند که یک ویروس پُرخطر برای نوزادان به نام پارکوویروس (parechovirus) در سراسر ایالات متحده در حال شیوع است و والدین و پزشکان اطفال باید مراقب علائم این ویروس باشند.

سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶۲ نفر از موارد مشکوک ابتلا به بیماری وبا در کشور، به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.
مدیر سازمان جهانی بهداشت در منطقه اروپا از مسئولان سلامت خواسته تا جایی که می توانند محدودیت های بیشتری اعمال کنند، از جمله تشویق مردم به تزریق دز یادآور واکسن و دستورالعمل های استفاده از ماسک.