بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

ترکیب کردن دارو با مواد غذایی توصیه نمی شود، اما ترکیب دارو با غذا یا نوشیدنی تا زمانی که کودک از آن مطلع باشد اشکالی ندارد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ملی‌پوشان مثل همیشه احتیاط لازم را داشته باشند و پیش از مصرف احتمالی هر گونه دارو و مکمل مشاوره های لازم را از همکاران فدراسیون دریافت کنند تا هیچ گونه آسیبی از این نظر نیز به خود آنها و به ورزش کشور وارد نشود.

به نظر تامین کنندگان، حذف این ارز و تبدیل آن به ارز نیمایی منافع بسیاری در مقابل مضرات آن دارد و مصرانه خواهان حذف ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستند. واردکنندگان ادعا دارند که با آزاد سازی قیمت ارز، قیمت ها همچنان ثابت نگه داشته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: یک آپارتایدی در صحنه بین‌الملل ایجاد شد و کشورهای اروپایی اعلام کردند که افرادی می‌خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند باید واکسن ما را را تزریق کنند، این موضوع بر خلاف منویات سازمان بهداشت جهانی است.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

پرستارانی که تعدیل شدند به کار بازمی‌گردند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در مجلس روی این مباحث کار شده و ان‌شاءالله این پرستاران مشمول قانون شده و به کار برمی‌گردند که این علاوه بر ۵۲ هزار استخدامی است که در سال‌های پیش مجوز آن گرفته شد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۶۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و همچنین ۹هزار و ۷۲۷ بیمار دیگر نیز در این بازه زمانی شناسایی شدند.
اوایل تیرماه ۱۴۰۱، رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کدام از اقلام دارویی گران نمی‌شود تلاش کرد به این ماجرای پر تنش سر و سامانی دهد، اما چند روز بعد در رسانه‌ها چیز دیگری گفته شد و آن هم این بود که دارو ۳۰ درصد گران شد.

وزیر بهداشت از تطابق بیش از ۹۰ درصدی سامانه تیتک با HIS بیمارستان ها، تصویب آیین نامه صندوق بیماری های خاص در هیأت دولت، پذیرش تمامی واکسن های ایرانی در سفر اربعین و همچنین تداوم اختصاص ارز ترجیحی به تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.
رییس مرکز تحقیقات علوم میکروبی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) بیان کرد: از هر واکسنی برای دز یادآور می‌توان استفاده کرد اما بهتر است واکسن متفاوتی از واکسن قبلی استفاده کنیم تا بدن سطح ایمنی متفاوتی ایجاد کند.
در پی خبر ناگهانی وزیر بهداشت از اجرای طرح دارویار، گفته شد که قیمت پرداختی دارو برای مردم تغییری نخواهد کرد اما با بررسی یکی از مهمترین مراکز درمانی کشور مردم از افزایش قیمت داروها گلایه داشتند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

«آسترازنکا» از چرخه تزریق خارج شد / علائم سرماخوردگی، کرونا تلقی می‌شود

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به سرعت انتشار، علایم و شدت بیماری‌زایی سویه BA۵ امیکرون در عین حال تاکید کرد که واکسن آسترازنکا به دلیل منقضی شدن تاریخ مصرف موارد موجود در کشور، از چرخه مراکز بهداشتی و درمانی خارج شده است.
روابط عمومی سازمان انتقال خون با اشاره به آمار روزانه اهدای خون در کشور اعلام کرد در ۷ استان کشور نیاز به اقدام فوری برای اهدای خون وجود دارد.
شرکت زیست‌فناوری دانمارکی «باوارین نوردیک» اعلام کرد که کمیسیون اروپا به واکسن ساخت این شرکت برای آبله میمونی با نام تجاری «ایموانکس» (Imvanex) را به دنبال توصیه «آژانس دارویی اروپا» ‌(EMA)‌ در هفته پیش مجوز داده است.
درحالی‌که آمارها از کمبود شدید پزشک متخصص در کشور حکایت دارد و نمایندگان مجلس نیز از کمبود پزشک در شهرهای حوزه انتخاباتی خود گلایه دارند، مسئولان وزارت بهداشت اقدام به کاهش ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی کرده‌اند.