بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر کل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی گفت: مردم در صورت شناسایی یک فرد غیرپزشک، می‌توانند وارد بخش گزارش تخلفات سازمان نظام پزشکی شده و گزارش دهند که یک فرد غیر پزشک، ‌در فلان آدرس تبلیغات پزشکی انجام می‌دهد.
یکی از سه موج سالیانه آنفلوآنزا در کشور که از اوایل مهر ماه تاخت و تازش را آغاز کرده بود، ‌ فروکش کرده، اما به گفته وزارت بهداشتی‌ها باید برای دو موج دیگر که در بهمن ماه امسال و اردیبهشت سال آینده رخ خواهند داد، از هم اکنون آماده بود.
درحالی که کشور با چالش تامین دارو مواجه است،هنوز سیاستگذار بر موضوع قیمت‌گذاری دستوری دارو پافشاری می‌کند و حاضر به ترک این فعل نیست. فعلی که منجر به شکل‌گیری چالش تامین دارو و کاهش آن در بازار می‌شود. البته اثر مخرب این سیاست بدین جا ختم نمی‌شود.
اهدای خون یکی از کارهای پسندیده ای است که هیچ خطری برای فرد اهدا کننده ندارد اما می تواند باعث نجات جان هم نوعان بشود.
در یک مطالعه جدید که در نشریه نیچر منتشر شده، روش درمانی جدیدی برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا با استفاده از یک داروی درمان آسیب های کبدی معرفی شده است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس خانواده افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدیدی که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودروی افراد دارای معلولیت بهره‌مند شوند.
بر اساس گزارش "سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اروپا" ( OECD)، در پی همه‌گیری کرونا، امید به زندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ نسبت به قبل از آن بیش از یک سال کاهش یافته است.
دسترسی به آب پاکیزه یکی از مهمترین نیازهای انسان است. یکی از شیوه های رایج برای تصفیه آب، ته نشینی، فیلتراسیون و به دنبال آن ضدعفونی است. گندزدایی (از بین بردن ارگانیسم های مضر) به روش های مختلفی مثل افزودن کلر به صورت پودر و یا قرص کلر انجام می شود.
خوردن روزانه پنیر می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را بهتر کند. در واقع، پروبیوتیک‌های موجود در پنیر می‌توانند اثرات مثبتی برای باکتری‌ها و ترکیبات ایمنی‌ساز موجود در بزاق دهان داشته باشند.