بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک منبع آگاه در هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر بهداشت در اولویت مجلس نیست و تعداد امضاهای منسوب به استیضاح وزیر بهداشت صحت ندارد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: وضعیت هوا تا روز جمعه (دوم دی ماه) تقریبا به همین منوال آلوده است و به تدریج از اواخر روز جمعه با بروز ناپایداری جوی انشاالله شرایط بهتر خواهد شد.
لخته‌های خون، توده‌هایی از خون بسته‌شده هستند. لخته‌شدن خون در حالت طبیعی فرآیندی مفید است که به توقف خونریزی کمک می‌کند. اما وقتی لخته در رگ‌های عمیق ظاهر شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

نمک برای عملکرد اعصاب، عملکرد عضلات و حفظ تعادل مناسب آب و مواد معدنی در بدن ضروری است. با این حال، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات سلامتی زیادی از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی و ... را ایجاد کند.

رژیم غذایی که برای دیابتی‌ها توصیه‌ می‌شود، برای همه افراد می‌تواند رژیم غذایی سالمی باشد؛ زیرا حاوی حداقل میزان چربی‌ها، میزان متعادل شکر و نمک، مواد غذایی سبوس‌دار، سبزی‌ها و میوه‌جات است.

همه ما در معرض آلودگی هوا قرار داریم. آلودگی هوا حتی در سطوح پایین نیز بر سلامت انسان تاثیر دارد. بنابراین خوب است که بدانیم چگونه می‌توان عوارض آلودگی هوا بر سلامتی را کاهش داد.

روند کاهشی تعداد پزشکان فوق‌تخصص در ایران

مهاجرت بیماران، پدیده‌ای در کمین/ کمبود پزشک سیاه‌نمایی نیست

دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اصفهان به خبرآنلاین می‌گوید: «شاید امروز نیازی به آوردن پزشک به ایران یا خروج بیماران از کشور نداشته باشیم اما با همین روند در چند سال آینده به قطع و یقین این اتفاق خواهد افتاد.»
به گفته محققان، داشتن سردردهای کوتاه و دردناک برای چندین روز یا حتی هفته‌های متوالی ممکن است نشانه‌ای از احتمال ابتلا به سایر مشکلات پزشکی دیگر باشد.

سنگ صفرا از تجمع مواد در کیسه صفرا بروز می کند که دارای علائم خاص خود است، در این مطلب به علائم سنگ کیسه صفرا و روش های پیشگیری و درمان اشاره می کنیم.
با افزایش شمار قربانیان کمبود دارو در انگلیس، داروخانه‌ها اجازه یافتند در صورت نبود آنتی‌بیوتیک مورد نظر، جایگزین آن را به بیمار ارائه کنند.

لاغری و کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب دغدغه بسیاری از افراد علی الخصوص بانوان است که گاهی با گرفتن رژیم های سنگین غذایی عوارض خطرناکی را به جان خود وارد می آورند