بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میز نشینی و کم تحرکی در محیط‌های کار است. تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با میزان تحرک بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.

اغلب مردم در دنیای امروز با معضل بدخوابی رو به رو هستند اما راه حل معمولا به دست خودشان است، برای راحت تر به خواب رفتن دمای اتاق را پایین آورید،از تکنیک های تنفس استفاده کنید،اتاق را تاریک کرده و مدیتیشن را امتحان کنید.

افزایش موارد شیوع بیماری کرونا و هشدار در این خصوص در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش با افزایش یکباره آنفلوآنزا در کشور شاهد کمبود شدید داروهای مورد نیاز بیماران بودیم و این کمبودها به قدری شدید شد که وزارت بهداشت را وادار به واردات دارو کرد اما حالا باید دید وزارت بهداشت برای دارو چه تدابیری میبیند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اعلام گروه‌های واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر مراکز جامع بهداشت در شهرهای سراسر کشور برای انجام واکسیناسیون فعالند.
اوتیسم یا درخودماندگی طیفی از یک ناتوانی رشدی است که باعث می‌شود فرد در ارتباطات و تعاملات اجتماعی دچار مشکل شود. نشانه‌های این اختلال را ممکن است بتوان در سنین بسیار پایین حتی تا ۱۸ ماهگی شناسایی کرد.
جراح و دندانپزشک معتقد است جرم می‌تواند باعث تحلیل لثه و تخریب استخوان‌های نگه‌دارنده دندان‌ها شود و جرم‌گیری نکردن نیز منجر به لقی دندان‌ها، تحلیل لثه‌ها و حتی منجر به کشیدن دندان‌ها می‌شود.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا با توجه به مشاهده مواردی از سویه‌های جدید این بیماری و هشدار آغاز موج هشتم آن، گفت: به افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که بالای ۶۰ سال هستند توصیه می‌شود که اگر شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن‌ آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند.

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر مواردی از افراد مبتلا به زیرسویه های جدید اومیکرون در مراکز درمانی کشور مشاهده شده است که بستری هستند و اقدامات درمانی برای آنها انجام می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره حدود ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور گفت: با توجه به شیوع سویه‌های جدید امیکرون، اکنون کادر درمان در حالت آماده باش هستند و مرزها به خوبی کنترل می‌شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ۱ و XBB و BA۲ در بیماران اخیر مشاهده شده است، گفت: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است.
معاون موسسه کادراس با اشاره به داروی محرک "متیل‌فنیدات" که به نام «قرص شب امتحان» نیز در جامعه مشهور است، می‌گوید: از این دارو برای درمان افراد مبتلا به بیش‌ فعالی، کم‌توجهی، عصبانیت همراه با بی‌قراری، اضطراب، فشار خون بالا و دارای افسردگی استفاده می‌شود. با این حال این قرص پیش از برگزاری آزمون‌، اجراهای هنری و ... توسط برخی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال آنکه مصرف این دارو بدون تجویز پزشک، موجب ایجاد اختلالات جدی در سیستم عصبی خواهد شد.