بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به همراه مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل این سازمان در سفر به روسیه زمینه همکاری دوجانبه ایران و روسیه، تسهیل مسیر صادرات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را بررسی کردند.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمتر از ۳۰ درصد از موارد سقط غیرقانونی توسط کادر درمان بوده است. بسیاری از سقط جنین‌های غیرقانونی از طریق سفارش‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و داروهای خریداری شده در منزل استفاده می‌شود.

رئیس اداره کنترل مالاریا گفت: سال گذشته متاسفانه بعد از نزدیک به ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، شاهد افزایش مواردی از بیماری بودیم که همه این موارد، وارده از مرزهای جنوب و جنوب شرقی کشور و عمدتا از کشور پاکستان بوده‌اند ولی به هرحال برنامه ما را متاثر خواهد ساخت.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم برخورداری خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای از بیمه‌های پایه، می‌گوید: سازمان بهزیستی برای اجرای بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۷ به این موضوع ورود کرد و در سال ۹۸ بسته بیمه خدمات مشاوره و آموزشی را با مشارکت دستگاه‌ها استاندارد و برای شورای عالی بیمه سلامت ارسال کرد. اکنون این خدمت برای بیمه‌های تکمیلی قابل اجراست اما مطالبه این است که این بسته برای بیمه پایه نیز فراهم شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان خوزستان به نسبت جمعیت آن کم است از این رو در سفر دوم هیات دولت به خوزستان توجه ویژه‌ای برای تامین تخت های مورد نیاز بیمارستان‌های آن معطوف خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی احکام جداگانه‌ای «سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی» و همچنین «سرپرست شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین» را منصوب کرد.

معادله چند مجهولی قیمت گذاری دارو که بازار را متشنج کرده است:

افشاگری محسنی بندپی از بازیگری مافیای دارو در قالب دولتی و غیر دولتی در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری دولت در حوزه بهداشت و درمان، گفت:قیمت گذاری دارو باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و از همه روزنه‌هایی که منجر به ایجاد خلاء شده باید استفاده کنیم، اگر تمام دست‌های دولتی یا غیر دولتی که بازار عرضه و تقاضا متشنج کرده‌اند قطع شود، بی تردید شاهد احتکار و کمبود دارو در بازار نخواهیم بود.
برای کاشت دندان دانستن اجزای ایمپلنت دندان ضروری است. زیرا ایمپلنت‌ها، درمانی فوق‌العاده برای دندان‌های از دست رفته هستند. اگر کیفیت اجزای ایمپلنت دندانی خوب باشد و دندان‌پزشک از مهارت کافی برای قراردادن آنها در فک برخوردار باشد، ایمپلنت به یک راه‌حل دائمی برای دندان‌های از دست ‌رفته تبدیل می‌شوند و معمولا تا آخر عمر باقی می‌مانند.
به هر بخش زندگی که نگاه کنید، هزینه‌های بالایی را همراه آن می‌بینید. بعضی‌اوقات از توجه به آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم تا کمی پس‌انداز و صرفه‌جویی کنیم؛ اما بخش‌هایی مانند درمان هستند که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود؛ به تعویق انداختن کارهای مربوط به درمان و پزشکی باعث می‌شود با گذر زمان شرایط بدتری را تجربه کنیم و درمان سخت‌تر از قبل شود. دریافت وام ۳۰ میلیونی سلامت به شما کمک می‌کند که از این تجربه‌های تلخ دور شوید.
وزیر بهداشت گفت: این موضوع هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است و آقای دکتر پازوکی نسبت به اتفاقی که افتاده است سریعاً اقدام کرده‌اند و پیگیری قصور به پزشکی قانونی محول شده است