بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

علی انصاریان دیگر پیشکسوت پرسپولیس که سابقه بازی کردن در استقلال را هم دارد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده و ظاهرا وضعیت او هم مناسب نیست.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

93 بیمار جان باختند



سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بهبودی حدود یک میلیون و 145 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور خبر داد.


از جمله صنایع آلاینده ای که در استان اصفهان فعال است و به واسطه سال ها فعالیت سهم بسیار زیادی در آلوده کردن محیط زیست این استان داشته است، باید به کارخانه ذوب آهن اشاره کرد؛ کارخانه ای نامدار و قدیمی که مدیرانش ترجیح می دهند با پرداخت سالانه عوارض آلایندگی، خود را از قصوری که در این حوزه مرتکب می شوند، تبرئه کنند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

مجموع قربانیان از ۵۷ هزار نفر گذشت

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

پروفسور «هِرش امینی»؛ پژوهش خود را در زمینه "سرفه: ذرات فوق العاده ریز کپنهاگ و سلامتی" انجام داده است و برنده جایزه ٥٠٠ هزار دلاری روزنبلت شد.

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونا در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یک هشتم آنها به دلیل عوارض کووید ۱۹ می‌میرند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۷ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.


گفت‌وگوی اختصاصی پرسون با یکی از فعالان مدنی؛

ختنه‌سازی دختران در ایران، هنوز مسأله‌ای جدی است

یکی از فعالان حقوق زنان در گفت‌وگو با پرسون بیان کرد که روند آگاهی‌بخشی به برخی از گروه‌های اجتماعی ایران برای ممنوعیت ناقص‌سازی زنان اگر چه تا کنون رضایت‌بخش بوده، اما کماکان کاستی‌های فراوانی دارد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ از سال ۹۲ تاکنون، درآمد گروه پرستاری ۶ و نیم برابر شده، این در حالیست که شاخص قیمت مصرف کننده، افزایش چهار برابری داشته است.
انتشار توئیتی منتسب به «کبری خزعل» رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی که خبر از لغو اجباری بودن غربالگری جنین می داد، واکنش های فراوانی را در فضای مجازی و رسانه ای کشور به وجود آورد و در نهایت این مقام مسئول را ناگزیر به حذف توئیت خود کرد؛ توئیتی که نه تنها جنجال برانگیز بود بلکه اساساً با واقعیت ها نیز همخوانی نداشت.
رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران مطرح کرد:

در تلاشیم برای پیک چهارم آماده باشیم

علیرضا زالی ضمن انتقاد از سفرهای روزهای اخیر از شکننده بودن شرایط تهران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و احتمال شکل گیری پیک چهارم خبر داد.
رییس جمهور بنا به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی با صدور احکام جداگانه ای، دکتر مسعود پزشکیان و دکتر محمد رضا مخبر دزفولی را برای مدت ۴ سال به عنوان "عضو هیات امنای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی" منصوب کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برگزاری مراسم و آئین‌ها با زیرپا گذاشتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برای ما مصیبت مضاعف ایجاد می‌کند، به این معنا که این همه دستاورد درخشان در مدیریت بیماری و همه‌گیری را به قربانگاه می‌برد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بررسی میدانی «پرسون» از مشکلات بیماران کرونایی؛

هزینه های نجومی درمان کرونا جان بیماران را به لب رساند!

نگاهی به هزینه های تمام شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا حکایت از آن دارد که این بیماری برای اغلب مبتلایانش گران تمام می شود؛ بیمارانی که در اوج نگرانی و ترس بخاطر ابتلا به ویروس کرونا همچنان باید نگران هزینه های سنگینی باشند که متحمل خواهند شد.
اختلال‌ها در جریان واکسیناسیون کرونا و پیدا شدن گونه‌های جهش‌یافته ویروس نگرانی‌ها نسبت به آینده را افزایش داده است. هنوز کسی نمی‌داند ویروس سارس کوو۲ (Sars-CoV-2) که عامل ابتلا به بیماری کووید۱۹ است چه تعداد دیگری را در جهان مبتلا می‌کند و چقدر قربانی می‌گیرد.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.
یادداشت/ ماری جوانا بر اساس آمار ستاد مبارزه با مخدر کشور، بعد از حشیش دومین ماده مخدر شایع با فراوانی 4.4 درصد در ایران است که مصرف کنندگان آن بیشتر جوانان هستند. که متاسفانه 51.9 درصد مصرف کنندگان این ماده مخدر خطرناک در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.