بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شایع‌ترین تقلبات غذایی در کشور و نحوه مقابله با آنها، بر لزوم پرهیز از مواد غذایی فله و فاقد برچسب و در عین حال استفاده از مواد غذایی دارای سیب سلامت که توسط سازمان‌های غذا و دارو، دامپزشکی و یا حفظ نباتات نظارت می‌شوند، تاکید کرد.
رزمایش زیستی عملیات فوری تشخیص و مهار کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور روستایی با رعایت الزامات پدافند غیر عامل، همزمان با فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل در روستای بروایه تریچی در اهواز برگزار شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بروز برخی از انواع سرطان رابطه تنگاتنگی با افزایش وزن بدن دارد، گفت: برآورد شده که درصدی از کل مواد مرگ و میر سالیانه مرتبط با سرطان ناشی از اضافه وزن یا چاقی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بزرگترین بخش نان کامل، فیبر موجود در آن است که می‌تواند از بروز بیماری‌های گوارشی نظیر یبوست و سرطان کولون جلوگیری کند، بر ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای استقرار نان کامل در سبد غذایی مردم تاکید کرد.

آرمیتا گراوند دختر دانش‌آموز تهرانی که اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و بیست و هشت روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت.
تمام کسانی که در تهران زندگی می کنند به خوبی از اهمیت خدمات تزریقات در منزل در تمام مناطق تهران آگاه هستند. این بسیار مهم است که شما در تمام نقاط تهران بتوانید از خدمات تزریقات بهره مند شوید. این که بتوانید در هر مکانی از محله های مختلف تهرانی بدون نگرانی دارو هایتان را به شکل تزریق دریافت کنید یک مزیت عالی است.
رئیس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی جزو سه مرکز برتر پیوند استخوان (نیمه سازگار) در کشور است و تا به امروز تعداد ۳۹۰ پیوند در استان انجام شده است که یک سوم آن پیوند آلوژن (دهنده دیگر) است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: طبق قانون جوانی جمعیت داروخانه ها اجازه فروش داروهایی که باعث سقط جنین می شود را ندارند و اگر واحدی اقدام به فروش اینگونه داروها کرد، جرمی مرتکب شده و قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.
کیست‌ها یا توده‌های تخمدانی در تمام سنین حتی از دوران جنینی، جنین مونث ممکن است دیده شود، همچنین زنانی که در سنین باروری قرار دارند، کیست تخمدان بیشتر دیده می‌شود.
رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری:

علائم آلرژی فصلی با تب همراه نیست

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم که گاهی با تب همراه نیست.
رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت‌های زیادی با رژیم‌های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. در واقع کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می‌دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می‌شود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل می‌کند که می‌تواند انرژی مغز را تأمین کند
همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.