بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

علی خضریان در رابطه با جلسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این جلسه مقرر شد با محوریت سازمان غذا و دارو ظرف یک ماه آینده برای پیگیری مشکلات واکسن سازان نسبت به تشکیل انجمن واکسن سازان کرونا اقدام شود و تولیدکنندگان دارو و کیت های آزمایشگاهی نیز بتوانند در این انجمن عضو شوند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از کلر در آب استخرها بهترین ماده ضد عفونی کننده ویروس کرونا است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش و پرورش درباره مطالبه واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به احتمال بازگشایی مدارس گفت: فعلا وزارت بهداشت و درمان هیچ مجوزی را برای دانش آموزان یا سنین زیر ۱۸ سال برای هیچ بخشی صادر نکرده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در واکنش به نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران مبنی بر تکمیل واکسیناسیون جامعه پزشکی کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گفته کارشناسان، کودکان در ۱۵ ماه گذشته یا حتی بیشتر با عوامل بیماری‌زا برخورد چندانی نداشتند در نتیجه نتوانسته‌اند سیستم ایمنی خود را برای مقابله با موارد مختلف عفونت در پساکرونا آماده کنند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ضعفی که اکنون در روند واکسیناسیون وجود دارد به مساله نیروی انسانی و زیرساخت انسانی برمی‌گردد و چه ۴ میلیون دز واکسن وارد شود و چه ۴۰ میلیون دز، در نهایت در ماه تنها به تناسب تعداد نیروی انسانی که داریم می‌توانیم واکسن تزریق کنیم.

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در تأیید واکسن «کوو ایران برکت» در سازمان غذا و دارو دقت و حساسیت زیادی به‌کار برده شده است، گفت: در صورتی که بخواهیم واکسن را صادر کنیم؛ نیاز به اخذ گواهی سازمان جهانی بهداشت خواهیم داشت.
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال تاکید کرد: تمام افرادی که منتظر دریافت دُز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت خواهند کرد؛ بنابراین افراد پیش از دریافت پیامک به مراکز بهداشتی که کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مراجعه نکنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزارت بهداشت، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا تاکید کرد.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه روند کاهشی بیماری کووید-۱۹ در تهران بسیار بطئی، کند و در عین حال سینوسی است، گفت: با توجه به این روند همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم، ممکن است موج جدید ایجاد شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۰۸ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات هلال احمر برای واردات واکسن کرونا و ادامه روند آن، گفت: واردات واکسن و ادامه آن وابسته به میزان تولید داخلی است و تا زمانی که لازم باشد ما به دنبال واردات واکسن هستیم.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت در صندوق‌های کارکنان دولت، صندوق بیمه سلامت ایرانیان و صندوق سایر اقشار از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ در راستای الکترونیکی شدن خدمات سازمان بیمه سلامت متوقف می‌شود.
عضو کمیته علمی کرونا و رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مردم در رابطه با روند واکسیناسیون نگران هستند و اگر دستشان به واکسن از هر طریقی برسد، سعی می‌کنند برای خود و خانواده تهیه کنند، هر کسی هم بر اساس وضع مالی که دارد این کار را انجام می‌دهد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۱۲۷ بیمار مبتلا به ویروس کووید۱۹ در شبانه روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.