بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با عنوان این مطلب که شروع موج پنجم کرونا قریب‌الوقوع است، گفت: مردم مراقب باشند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

یک میلیارد مرگ ناشی از دخانیات تا پایان قرن حاضر

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت اگر اقدامی برای کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات صورت نگیرد، تا پایان قرن حاضر ۱ میلیارد مرگ ناشی از استعمال مواد دخانی در دنیا رخ خواهد داد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مطرح کرد:

دعوت مراکز تولید کننده واکسن کرونا در صحن علنی مجلس

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار دعوت مراکز تولید کننده واکسن کرونا در صحن علنی جهت تقدیر از زحمات آن‌ها در تولید واکسن ایرانی شد.
سعید نمکی ظهر امروز در آیین آغاز به کار پویش ره سلامت یزد ایران را تنها کشوری دانست که هیچ بیماری پشت در بیمارستان هایش سرگردان نشده و گفت: نه فقط بیمار مبتلا به کووید، بیمار غیرکووید هم در هیچ کجای کشور رد نشد و با توجه به اشغال آی سی یو ها برای سایر بیماران هم آی سی یو جدا در نظر گرفته شد
انواع شربت خاکشیر، معجونی بی نظیر برای مقابله با گرمای جانسوز فصل تابستان است. برای مقابله با گرمازدگی میتوانید این شربت را در خانه تهیه و میل کنید. خاکشیر باید به شکل یخ زده یا همراه خرده یخ مصرف شود، تا تاثیر خنکی آن بر روی بدن عمل کند. در غیر این صورت ملین و اسهال آور است. شربت آب لیمو به همراه خاکشیر نیز از بهترین شربتها برای رفع گرما زدگی است. این شربت به علت داشتن ویتامین C در روزهای گرم و آلوده تابستان بسیار پرطرفدار است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۴۲ فوتی و ۱۲۷۱۷ ابتلای جدید

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مدافعان سلامت، در اوج تحریم و بلا، با دست‌های بسته در این اقیانوس پربلا، شنا کردند، در عین حال دستاوردهای حاصل شده در زمینه تولید واکسن کرونا را تشریح کرد.
فناوری و تکنولوژی در قالب داده‌های شبکه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی قد‌و‌قواره و مختصات واقعی کشورها را در معرض دید عموم قرار داده است و در شرایط حال حاضر جوامع به درستی قد‌و‌قواره‌شان را در نظام بین‌الملل می‌دانند و به تعبیری تحت‌تاثیر تبلیغات و پروپاگاندا قرار نمی‌گیرند،چرا که آنچه با پوست و استخوان‌شان را درک می‌کنند، به عنوان متر و مقیاس واقعی باور دارند! جامعه امروز ایران نیز از این قاعده جهانی مستثنی نیست.
آزمایشات تازه نشان می‌دهد که بهبود کیفیت ماسک به ویژه برای کادر درمانی که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند، می‌تواند خطر ابتلای آنها به این عفونت ویروسی را به میزان چشمگیر کاهش دهد.

رئیس مجلس بامداد امروز به صورت سرزده در مقابل یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا به سالمندان در شهر تهران حضور یافت و از نزدیک در جریان گلایه‌ها و مشکلات این قشر آسیب‌پذیر برای دریافت نوبت دوم واکسن قرار گرفت.
رستمی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با پرسون:

زمینه شیوع ویروس جهش یافته «دلتا»/ ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علیرغم هشدار درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا یا همان «دلتا»، بازهم شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.