بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۴۶ بیمار در شبانه روز گذشته

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در واکنش به مسافرت بسیاری از مردم به ارمنستان جهت دریافت واکسن کرونا تاکید کرد: برای کشوری که خودش از دانش فنی در حوزه واکسیناسیون بهره‌مند است و توانایی تولید واکسن را دارد، خجالت‌آور است که مردمش برای دریافت واکسن به دبی، ارمنستان و ترکیه بروند.
در نشست کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس:

آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، گامی رو به جلو است

در دومین نشست بررسی آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها تاکید شد که در فرصت باقی مانده از دولت تدوین ضابطه و ویرایش آیین نامه جدید با لحاظ نظر ذینفعان مختلف مورد توجه قرار گیرد.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در تشریح وضعیت بیماریهای زئونوز در کشور، به کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: کووید۱۹ نیز یک بیماری زئونوز است؛ چراکه منشاء برخواسته از حیوانات دارد.
دیگر نوشتن از کرونا هم ملال‌آور است! اما وقتی باز هم کشور در حال ورود به پیک جدید است، کارشناسان سرعت انتقال سویه دلتا را به ‌شدت وحشتناک اعلام می‌کنند، آمار ابتلا به صورت جهشی صعود می‌کند و واکسیناسیون به کندی و پراکندگی انجام می‌شود و وعده‌های مسوولان به فراموشی سپرده می‌شوند آیا می‌شود از امور دیگر نوشت؟
شورش پنجم کرونا، افزایش دوباره سرعت مرگ، اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی چندین باره اصناف و کسب و کار؛ و البته تزریق قطره‌چکانی واکسن و وعده واکسیناسیون ایرانی‌ها تا پایان ۱۴۰۰...
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره زمان اعلام گروه سنی جدید برای واکسیناسیون علیه کرونا، علت ازدحام در برخی مراکز تلقیح واکسن در تهران، ادعای فروش واکسن به تشکلهایی نظیر سازمان نظام مهندسی و ... توضیح داد.
نماینده اهواز در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه با یک دوربین صداوسیما می‌رویم دو تا مرکز بهداشتی یا تزریق واکسن را نشان می‌دهیم و می‌گوییم همه چیز خوب است، اما الان آن چیزی که واقعیت کف جامعه است این است که خیلی از این عزیزان اکنون مستاصل شدند و عملا کار با یک برنامه خاصی پیش نرفته است. قطع به یقین باید عزیزان تلاش بیشتری برای واکسیناسیون انجام دهند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، به ابهامات پیرامون افراد مشکوک به کرونا در زمان واکسیناسیون، پاسخ گفت و درباره شروع پیک پنجم کرونا با واریانت دلتا توضیحاتی ارائه داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: هموطنان ما باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی به فرض معتبر و مورد تاییدبودن واکسن تزریق شده در کشورهای دیگر، قرارگرفتن در ازدحام و شلوغی های این مسافرت‌ها در انتقال و شیوع ویروس به افراد تاثیرگذار خواهد بود و قطعا این اقدام منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که باید برای تزریق دز دوم نیز همین مسیر دوباره طی شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا ۱۵۷ قربانی دیگر گرفت

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۵۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

درحالی‌که روند واکسیناسیون در کشور تقریبا متوقف شده و از نام‌نویسی از اولویت‌های جدید هم خبری نیست. عده‌ای از مردم به‌ویژه پس از شیوع موج پنجم کرونا، روانه ارمنستان می‌شوند تا به‌صورت رایگان واکسن بزنند. این در حالی است که در ایران موضوع واکسیناسیون اتباع بیگانه به یک معضل تبدیل شده بود.
سامه یح نجف آبادی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

واکسن‌های ایرانی نیاز به تائید سازمان جهانی بهداشت ندارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موج پنج شیوع ویروس کرونا با نوع دلتا این ویروس که بسیار خطرناک و با سرعت گسترش بالا است، مواجه شده و بهترین راهکار، تزریق واکسن ساخت داخل حتی بدون تائید سازمان جهانی بهداشت است.
ویروس کرونا بار دیگر خیز برداشته و به روایت اپلیکیشن ماسک، سایه «سیاه» مرگبار خود را در نقشه ایران به رنگ‌های «قرمز»، «نارنجی» و «زرد» جلوه می‌دهد و جان‌ها می‌ستاند.
تحقیق، تست و ساخت ۷ نوع واکسن در ایران، در جهانی که ۵ نوع واکسن از سوی چند کشور و شرکت برای همه جهان تهیه شده است، نمونه ناخوشایندی از نوع تفکر و عملکرد برخی مدیران در ایران است.
استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست؛ضمن اینکه ابتلای ریوی در این نوع ویروس بیشتر است.