بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

روحانی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی ماموریت ویژه‌ای در زمینه نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی برعهده دارد، بر ضرورت ایجاد هماهنگی بین کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، حمل و نقل و کمیته اقتصادی در این زمینه و کمک به افزایش سطح مراعات اصول بهداشتی در جامعه تاکید کرد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایتخت:

در تهران کمبود واکسن داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از کمبود واکسن کرونا در پایتخت خبر داد.
واکاوی«پرسون» از یک بام و دو هوای مسئولین حوزه سلامت؛

در چالش سفرهای از روی اجبار؛ صحبت های مسئولان علاج درد مردم نیست!

یکی از اتفاقات اخیر که تاثیر بسیاری در ناامیدی مردم از مسئولان حوزه سامت کشور داشته است، عدم برنامه ریزی موفق در واکسیناسیون دوز دوم افراد کهنسال بوده که مردم را دچار زحمات متعدد انداخته است. حال با این تفاسیر، به نظر می رسد مردم از بازارهای سیاه و رفتن به کشورهای همسایه ای چون ترکیه و ارمنستان، می خواهند وقت تلف شده خود را ترمیم بخشند.
فوق تخصص خون ضعف، خستگی، بی حالی ، رنگ پریدگی و تنگی نفس را از علامت‌های کم خونی ناشی از فقر آهن برشمرد و گفت:نباید به صورت خود سر از ترکیبات آهن استفاده کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

تکذیب بد عهدی کوبا در تولید مشترک واکسن کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کار مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه واکسن‌سازی فینلای کوبا در بحث واکسن کرونای پاستوکووک به خوبی پیش رفته است.
اخبار رسیده از استان‌های جنوبی کشور وحشتناک است. سیستان و بلوچستان که درگیر نوعی از ویروس جهش‌یافته کرونا شده به علت همجواری این ویروس را به استان کرمان سرایت داده و این استان هم در وضعیت قرمز به سر می‌برد. روایت گسترش این ویروس به استان‌های دیگر هم هولناک است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، استمرار و تسریع در روند واکسیناسیون را نیازمند لجستیک پایدار دانست و تامین منابع لازم برای این مهم را با هدف قطع زنجیره کرونا خواستار شد.

تهران دوباره قرمز شد، وضعیت بحرانی است. آمار مرگ و میر بالا رفت، بهشت‌زهرا (س) دوباره آرایش بحرانی به خود گرفت. تجمع‌های بالای 15 نفر ممنوع شد و رئیس سازمان پارک‌ها از تعطیلی تمامی پارک‌های تهران به مدت دو هفته خبر داد.

آغاز خیز پنجم کرونا و افزایش تعداد تلفات و بستری در کشور طی چند روز گذشته نشان می‌دهد که این ویروس قصدی برای برخاستن از «خیمه سنگینی» که زده ندارد و به «ضربه فنی» حریف می‌اندیشد.
پرسون گزارش می‌دهد؛

آیا تور واکسن کرونا صحت دارد؟

سفر و تجمع خود از عوامل ابتلا به ویروس کرونا است و در این میان شاهد سفر به خارج از کشور برای دریافت واکسن کرونا هستیم. 
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام تمدید زمان ثبت نام برای واکسیناسیون خبرنگاران از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه تا پایان وقت جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، از فراهم شدن امکان ارزیابی و رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری فاقد امتیاز برای دریافت سهمیه واکسن خبر داد.
یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به قدرت انتقال سریع کرونای نوع "دلتا" گفت: این سویه جدید می تواند ظرف نیم ساعت افراد حاضر در یک محیط بسته را آلوده کند.