بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با تأکید بر تأثیر کرونا بر کاهش مراجعات، از اهدای خون ۱۳ هزار و ۳۴۲ نفر برای نخستین بار و افزایش ۲۸ درصدی اهداکنندگان با سابقه و مستمر خون از ابتدای سال خبر داد.
وزیر بهداشت با اشاره به آوارگانی که از کشور افغانستان وارد کشور می‌شوند، گفت: ما مجبوریم که اردوگاه‌هایی را داشته باشیم و بیمار و بیماری را در این اردوگاه‌ها زمین‌گیر کنیم. این موضوع هم به فعالیت‌هایی که قبلا در کنار هم داشتیم خواهد پیوست.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

افزایش شمار جان‌باختگان در یک روز

با فوت ۱۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد که باید مسئولان وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر واکسن مورد نیاز را تأمین کنند و به روند واکسیناسیون مردم تسریع بخشند.
نماینده مردم تهران در حاشیه نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران با مجمع نمایندگان تهران و جمعی از خیرین سلامت، گفت: مانع زدایی، استفاده از مشوق های قانونی و اختصاص بودجه عادلانه به حوزه سلامت از موارد قابل توجه در مجلس شورای اسلامی است که باید به آنها پرداخته شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

جان ۱۵۱ بیمار دیگر گرفته شد

بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۱۹۷ هزار قلم انواع داروی قاچاق خبر داد و گفت: این دارو‌ها از داخل یک دستگاه خودروی سواری سمند کشف شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نارضایتی از رعایت ۶۶ درصدی رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در کشور، در عین حال از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا از دوشنبه هفته جاری خبر داد.

«پرسون» از سقط جنین های غیرقانونی می گوید:

برزخ مادرانگی؛ ویار بعد کورتاژ

مسئله سقط جنین مسئله ای مشترک در همه کشورهاست. در ایران، وجود شرایط بسیار خاص همچون بیماری جنین، خطر مرگ برای مادر و... می تواند مجوز سقط قانونی را فراهم کند. اما اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که جنینی در بطن خود دارید و تصمیم بگیرید که با سقط کردنش، این مشکل را حل می کنید، چه؟ آیا می توانید؟ می دانید که آنهایی که با چنین مشکلی رو به رومی شوند و به هر دلیلی نمی توانند آن فرزند را بپذیرند، چکار می کنند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تهیه زیرساخت‌های نرم افزاری را بخشی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای نسخه الکترونیک دانست و افزود: باید نرم افزار های هماهنگ داشته باشیم که بدون اتلاف وقت، در یک بستر متناسب کار را پیش ببریم.
عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران:

شدت سرایت کرونا «دلتا» ۱۵ برابر گونه انگلیسی و آفریقایی است

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران با تاکید بر اینکه سرایت پذیری دلتا ویروس کرونا حداقل ۱۵ برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقایی است، گفت: برای ممانعت از گسترش پیک پنجم و عدم ورود به پیک‌های بعدی، راهی جز تعطیلی و قرنطینه کامل کشور به مدت سه هفته نیست.