بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود، گفت: خطر گزش پشه آئدس در کمین همه مردم است.
معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید و منابع مصنوعی آن مانند تخت‌های برنزه کننده به عنوان عامل ابتلا به سرطان توضیح داد.
معاون اجرایی اداره‌کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید و منابع مصنوعی آن مانند تخت‌های برنزه‌کننده به عنوان عامل ابتلا به سرطان هشدار داد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

مصرف مکمل های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دنگی ندارند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف مکمل های غذایی را در پیشگیری یا بهبود علائم تب دنگی بی تاثیر دانست و ضمن هشدارنسبت به تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی، بر دریافت اطلاعات موثق از کانال وزارت بهداشت، تاکید کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به خطر آلودگی پشه آئدس به ویروس تب دنگی و همه‌گیری بیماری در کشور هشدار داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابتلای ۱۳۸ نفر به بیماری تب دنگی خبر داد و گفت: هر پشه آئدس آلوده به ویروس تب دنگی، می‌تواند ۱۰ نفر را آلوده کند! این پشه می‌تواند قبل از خونخواری، ماده‌ حاوی ویروس تب دنگی را از طریق نیش خود وارد بدن فرد سالم کند.
رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: «بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی که با عنوان برندهای خارجی به فروش می‌رسد، تولید کارگاه‌های غیرمجاز زیرپله‌ای پاکستان است.»
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای سخنان مسعود پزشکیان را تکذیب و اعلام کرد: بر خلاف اظهارنظر یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در این دولت، هیچ دانشجویی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به هیچ دلیلی اخراج نشده است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبر داد:

رونمایی از سبد غذایی مطلوب ایرانیان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از رونمایی سبد غذایی مطلوب ایرانیان که به همت معاونت بهداشت وزارت بهداشت تدوین و طراحی شده است، خبر داد.
در حال حاضر بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ابتلای ۱۲۲ نفر در کشور به این بیماری تایید شده که ۶ مورد آن در بندرلنگه شناسایی و بقیه از خارج کشور مبتلا شده‌اند. از میان مبتلایان تاکنون سه نفر فوت کرده‌اند.

نتایج تحقیق بزرگی نشان داد که تقریبا یک سوم از کل بزرگسالان به اندازه کافی فعالیت بدنی انجام نمی‌دهند و این خبر تهدید فزاینده برای سلامتی در سراسر جهان است.
متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد، گفت: گزارشی از شیوع بیماری دنگی در تهران وجود ندارد.
در دنیای امروز، مهاجرت یکی از راه‌های رسیدن به زندگی بهتر و فرصت‌های شغلی جدید است و به یک روند رایج برای افراد متخصص که درصدد ارتقاء شغلی و بهره‌مندی از مزایای کار و زندگی در کشورهای پیشرفته‌تر هستند، تبدیل شده است. پزشکان گروه عمده‌ای از این متخصصان هستند که به دنبال بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی بهتر و ارتقاء سطح زندگی خود در کشورهای دیگر هستند.
این روزها تمام ارگان‌های کشور به دنبال راهی برای افزایش جمعیت کشور و تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری هستند اما این در حالی است که رئیس انجمن زمان و زایمان ایران می‌گوید که «بسیاری از متخصصان زنان حاضر به فعالیت در بیمارستان‌های دولتی نبوده و از مادر باردار وحشت دارند!»