بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۵۸ هزار و ۸۰۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۹ میلیون و یک هزار و ۴۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور، اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
معاون ف مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: حضور تماشگران از ۱۵ آذر در ورزشگاه‌ها با حداکثر ۳۰ درصد از ظرفیت و رعایت نکات بهداشتی بدون مانع است.
مطالعه‌ای که به‌تازگی در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد زمان بهینه‌ای برای خوابیدن شبانه وجود دارد که می‌تواند بر سلامت سیستم قلبی - عروقی تاثیرگذار باشد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۷۶ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند، البته در این بازه زمانی، ۱۰ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر کرونا نداشته‌اند.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

اُمیکرون بسیار نزدیک است، مراقب باشیم

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تایید اولین مورد کرونای "اُمیکرون" در امارات، گفت: رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کماکان بهترین سپر مقابله با این گونه نوپدید است.
کارشناس معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران ضمن تشریح اقدامات بهزیستی برای حمایت از بیماران مبتلا به ویروس ایدز، گفت: براساس پژوهش شیوع‌شناسی ایدز استفاده از سوزن و سرنگ مشترک و ارتباط جنسی، دو موردی هستند که در بالاترین رتبه علت ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند.

همزمان با افزایش محدودیت‌های کرونایی ناشی از گسترش سویه جدید کروناویروس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افراد آسیب پذیرِ واکسینه نشده از جمله سالمندان درخواست کرد که سفرهای خود را به تعویق اندازند.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۷ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۷۴۳ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

همزمان با یک روز جهانی؛

ایدز و روبان قرمزش

در روز جهانی ایدز برخی لباس‌هایشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آن‌ها موردنیاز است.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کارکرد واکسن های موجود در برابر جهش سویه آفریقایی، گفت: ممکن است جهش‌های مکرر کرونا اثر گذاری واکسن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.