بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۸۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است.
معاون سابق مرکز تحقیقات واکسن موسسه ملی سلامت ایالات متحده، گفت: تاخیر در دوز سوم باید تضمین کند که آنتی‌بادی‌های تولید شده پس از تزریق تقویت‌کننده کیفیت بهتری دارد.
دانشمندان اذعان می‌کنند: ممکن است سویه‌های بیشتری از ویروس کووید-۱۹ را در آینده ببینیم، اما سویه "امیکرون" می‌تواند آخرین سویه نگران‌کننده آن باشد.
دوزهای تقویتیِ واکسن‌های کووید اکنون به طور گسترده در کشورهای مختلف در دسترس هستند و بزرگسالان (و برخی از نوجوانان) تشویق می‌شوند تا برای جبران کاهش اثربخشیِ واکسیناسیون اولیه،‌ دزهای بیشتر از واکسن را نیز دریافت کنند.
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حالی به زیر ۵۰ درصد رسیده که وزارت بهداشت از شناسایی دست‌کم ۱۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا، موسوم به اومیکرون، در کشور خبر داده است!
طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۱۵ دُز رسید.

بالاخره وزیر بهداشت نیز مهلت دو هفته‌ای برای انفجار اُمیکرون در کشور را تایید کرد و باور دارد که باید هرچه سریعتر جمعیت بیشتر واکسینه شود. همزمان با گفته‌های بهرام عین اللهی، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد روز اعلام کرده «تاکنون حدود ۸ میلیون ایرانی دُز اول و حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور هنوز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.» با این حال وزیر بهداشت، معتقد است که «برای پیشگیری از همه گیری سویه جدید کرونا، باید دُز سوم واکسیناسیون به سرعت انجام شود.
با شیوع سویه جدید کرونا تحت عنوان "امیکرون"، دستوالعملی از طرف وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت ورود مسافر از هشت کشور آفریقایی و چهار کشور اروپایی به مدت ۱۵ روز، ابلاغ کرد.