بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به نظر می‌رسد وزیر بهداشت دولت سیزدهم را همان جریان سیاسی ذی‌نفوذ در دولت گذشته اداره می‌کند. سیاسی بودن حتی برای وزیر بهداشت، شاید امر نکوهیده‌ای نباشد، اما ورود به این عالم بدون داشتن بصیرت و نابرخورداری از اطلاعات لازم، پوست موز است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۲ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۶۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۶۰ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

یک بررسی جدید در دانمارک نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون کرونا بهتر از سویه دلتا از پاسخ ایمنی می‌گریزد و شاید به همین علت انتشار سریعتری دارد.
پف بدن ممکن است برای همه انسان ها پیش بیاید، اما ورم در قسمت های مختلف بدن می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد پس بهتر است هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام کنید.
مدیر مجتمع گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه گلپر برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد.
وزیر بهداشت، دیروز و بار دیگر، توان علمی و تحقیقاتی ایران در مقایسه با غول‌های تحقیقاتی جهان را در رده‌های بالاتر ارزیابی و اعلام کرد که ایران با موفقیت، امواج کرونا را پشت سر گذاشته در حالی که باقی کشورها در این مبارزه ناتوان بودند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی موارد شناسایی ابتلا به «امیکرون» در کشور، گفت: موثرترین کار در پیشگیری از اُمیکرون، رعایت پروتکل‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری و همچنین تزریق دز سوم واکسن است و توصیه می‌کنم افراد حتما دز سوم واکسن را تزریق کنند.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۰ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۴ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۳۶ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
هر چند سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» دنیا را به تسخیر خود درآورده است، اما به گفته وزیر بهداشت «اُمیکرون» در کشور پیشروی چندانی نداشته است. آن‌طور که بهرام عین‌اللهی روز گذشته در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی سپاه و آغاز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن نورا ‌گفته است: درحال حاضر حدود ۲۰ روز از شناسایی نخستین موارد اُمیکرون در کشور گذشته و در این مدت افزایش نداشته است، اما همچنان آمادگی کامل داریم و ۲۰ هزار کیت در سراسر کشور نیز توزیع شده، تمام بیمارستان‌ها هم آماده هستند تا وضعیتی که در کشورهای دیگر ایجاد شده، در کشور ما به وجود نیاید.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۳ هزار و ۴۳۷ دُز رسید.

وزیر بهداشت بیان کرد: تا امروز نزدیک به ۱۸۰ میلیون دز واکسن داریم که در مدت چهارماه نزدیک به ۱۱۵ میلیون واکسن تزریق شده است. روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن تزریق شد.
رییس انستیتوپاستور ایران گفت: با توجه به چاپ مقالات واکسن پاستوکووک و کارآزمایی بالینی اطفال، مسلما با توجه به نتایج و نوع کارآزمایی که به صورت رعایت دقیق الزامات قانونی سازمان‌های جهانی بود، مطمئنا یکی از واکسن‌هایی است که در اولین فرصت تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را می‌گیرد. پاستوکووک در چندین کشور از جمله کوبا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته است و تمام کودکان بالای دو سال آنجا با این واکسن واکسینه شدند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیتی از شناسایی ۱۵۹ فرد مبتلا با اومیکرون در کشور خبر داد.

در نقد دولت جدید تا مدتی باید احتیاط کرد. برخی موارد را نباید طرح کرد ولی برخی دیگر را باید گفت. برای مثال بیکاری و تورم دو مشکل جدی است که به سادگی قابل حل نیست.
نوع جدید ویروس کرونا که به نام «اُمیکرون» شناخته می‌شود بر جشن‌های سال نو میلادی سایه افکند و باعث شد بسیاری از مراسم مربوط به سال جدید میلادی از ترس این ویروس چنان‌که باید برگزار نشود یا با احتیاط و با ماسک برگزار شود.