بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رحیمی گفت: طبق دستور مقام عالی وزارت، سیاست کلی ما تقویت اصول پایه بهداشتی در کل کشور خواهد بود که برنامه‌هایی در این راستا تدوین و در دستور کار قرارگرفته است و شروع آن با ساماندهی، تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی در سراسر کشور با اولویت مناطق کم برخوردار در راستای محرومیت‌ زدایی خواهد بود. اجرای این برنامه‌ها منتج به رشد شاخص‌های بهداشتی می‌شود.
بدن ما به انواع مختلفی از مواد معدنی و ویتامین برای حفظ عملکرد داخلی نیاز دارد. هنگامی که بدن از هر ماده غذایی به مقدار لازم دریافت نکند عملکرد اندام‌ها تحت تاثیر قرار می گیرد و علائم آن در قسمت های مختلف بدن قابل مشاهده است.
کافئین پس از حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه از خوردن آن به حداکثر می‌رسد و پس از پنج ساعت میزان آن در خون، نصف می‌شود. ولی مدت دوام اثر کافئین حد مشخصی ندارد و به چند عامل یعنی دوز (مقدار مصرف) کافئین و عوامل فردی مانند سن، وزن بدن و میزان حساسیت به کافئین بستگی دارد.
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذای محلی را به علت داشتن ویتامین A در سلامت چشم مؤثر دانست زیرا از ابتلای افراد به آب مروارید و تباهی لکه زرد جلوگیری می‌کند.
اگر می‌خواهید درباره دمنوش اسیاک، گیاه ضد سرطان، مبارزه با سرطان، دمنوش، فواید اسیاک، خواص اسیاک، نارون قرمز، گیاه باباآدم و عوارض جتنبی دم نوش اسیاک بدانید با ما همراه شوید.
روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۱۳۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۳ نفر جانباختند.
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است.