دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز پدافند هوایی در تمامی مناطق و گروه‌های پدافندی کشور عزیزمان از صیانت هوایی به سیادت هوایی در منطقه رسیده است و پدافند هوایی ارتش امروز این توانمندی را دارد که با هر شیطنتی که حاکی از برهم زدن این امنیت باشد به صورت قاطع و محکم مقابله و برخورد کند.
فرمانده کل سپاه گفت: از فردا در سراسر کشور اجرای موثر و کاملا مستمر و قوی طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی با همکاری سازمان بسیج مستضعفان و سپاه‌های استانی، سپاه پاسداران و دستگاه‌ها و نهادهای بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت آغاز شود.
بعد از تجربه موفق ایران در ایجاد امنیت دریایی در مقابل دزدان دریایی و ایجاد امنیت خاطر برای تجار و کشتی‎‌های بین‌المللی، حرکت کشتی‌های ایران در یک مسیر طولانی از اقیانوس اطلس، دور زدن آفریقا، حرکت به سمت دریای بالتیک، حضور در خلیج فنلاند و ورود به سن پترزبورگ به نظام بین الملل ثابت کرد که کلاس نیروی دریایی ایران در رده کلاس کشورهای قدرتمند است و یگان رزم نیروی دریایی ایران به عنوان یکی از مؤلفه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در آبراه‌های بین‌المللی ماندگار شد.
جانشین فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه سپاه از هر زمان دیگری مقتدرتر است، گفت: قدرت امروز ایران اسلامی قابل قیاس با گذشته نیست.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی انتصاب محمد مخبر به سمت معاون اول دولت سیزدهم را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: مشکلات کشور طی ۴ سال آینده سامان یابد.
فرمانده کل سپاه با تمجید از نقش آفرینی رسانه‌ها و خبرنگاران در نمایش اقتدار بازدارنده کشور، امید آفرینی و تعقیب دشمن در جنگ رسانه‌ای را رسالت مهم امروز خبرنگاران توصیف کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در دیدار با فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین با تاکید بر اینکه صهیونیست‌های سرکش را فقط قدرت می تواند آرام کند ، گفت: زوال رژیم صهیونیستی واقعیتی قابل اتفاق در آینده نزدیک است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با وجود نیرو‌های مسلح پای کار و وفادار به آرمان‌های انقلاب سال‌هاست تهدید شدن ملت ایران توسط دشمن به تاریخ پیوسته است، دشمنان هرچند جنگ روانی راه می‌اندازند، اما نمی‌توانند تهدیدات خود را عملی کنند.
بیانیه ارتش به مناسبت روز خبرنگار؛

اصحاب رسانه، پیشقراولان اطلاع‌رسانی اند

ارتش در بیانیه ای به مناسبت روز خبرنگار اعلام کرد: اصحاب رسانه با درک عمیق از توطئه‌های دشمنان و معاندان نظام، تمام همت خود را به کار بسته تا بتوانند با قلم رسا و بیان شیوای خود مسیر حق و حقیقت را برای آحاد جامعه ترسیم کنند.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ارتش:

سربازی، مکتبی انسان‌ساز است

سرهنگ رضا کلهری گفت: سربازی مکتبی انسان‌ساز به منظور مواجهه با سختی‌های زندگی است و فرد را مقاوم و صبور آموزش می‌دهد.
ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت روز خبرنگار اعلام کرد: هفدهم مرداد، فرصتی برای بیان اهمیت حرفه خبرنگاری و نیز ارج نهادن به مسوولیت و تلاش بی‌وقفه خبرنگاران متعهدی است که با مخابره درست تحولات و رویدادها، امیدآفرینی در جامعه و نمایش اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی کشور، رسانه را سنگر دفاع از امنیت و استقلال کشور و خنثی کردن توطئه قدرتهای استکباری قرار داده‌اند.
حاجی‌زاده در واکنش به تهدید علیه ایران توسط اسرائیل؛

ما امتحانمان را پس داده ایم/ رژیم صهیونیستی چنین غلطی نخواهد کرد!

فرمانده هوا و فضای سپاه در واکنش به ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله پهپادهای ایرانی به کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و تهدید حمله به ایران توسط اسرائیل گفت:به هرگونه تحرک دشمن جواب سختی خواهیم داد و آنها چنین غلطی نخواهند کرد.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران با عظمتی که آفریدند باعث شدند جمهوری اسلامی در برابر فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کند،گ فت: اقتدار و آرامش امروز ما مرهون خون شهدایی است که در حساس‌ترین مقاطع، این کشور را نجات دادند.